مسابقات برنامه نویسی بیان

مسابقات برنامه نویسی بیان

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۶ - spider robot
    توی#

مسابقه برنامه نویسی بیان ۹۱

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۱، ۰۴:۴۲ ب.ظ
  • مسابقه برنامه نویسی بیان، جهت سنجش خلاقیت، مهارت و سرعت شما در برنامه نویسی در سه مرحله برگزار می شود.
  • مسابقه برنامه نویسی بیان، به صورت بین المللی برگزار می شود.
  • مسابقه برنامه نویسی بیان، در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار می شود.
  • امتیاز هر سوال تابعی از سرعت حل مساله و تعداد افرادی است که آن را حل کرده اند.
  • مرحله اول مسابقه به عنوان مرحله ی انتخابی در تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۱ به صورت آنلاین و به مدت ۴۸ ساعت برگزار می شود.
  • برای گذراندن مرحله ی انتخابی کافیست حداقل به یک سوال از چهار سوال آن جواب درست بدهید.
  • مرحله دوم مسابقه به صورت حذفی در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۱ به صورت آنلاین و به مدت ۳ ساعت برگزار می شود.
  • شرایط صعود از مرحله ی دوم برای بخش دانش آموزی و آزاد و بین المللی متفاوت بوده و به زودی به طور دقیق اعلام خواهد شد.
  • مرحله سوم یا فینال مسابقه به صورت حضوری و در بهمن ماه ۱۳۹۱ برگزار می شود.
  • در مرحله دوم و سوم شرکت کنندگانی از کشور های دیگر نیز حضور پیدا خواهند کرد.
  • به برگزیدگان مراحل دوم و سوم مسابقه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
  • مصطفی رکوعی

news

نظرات  (۶۴)

سلام
کی و کجا ثبت نام کنیم ؟
پاسخ:
انشالله به زودی در پستی جدید چگونگی ثبت نام را به طور کامل شرح خواهیم داد.
  • محمد محزون
  • بسیار عالی! 
    مرسی بابته برگزاری :x
    ولی یه سوال :دی ، کی ؟ ، کجا ؟ ، چگونه ثبت نام کنیم ؟
    مرحله اول ۴۸ ساعت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    قراره بازی کانتر رو بنویسن؟؟؟؟؟؟!!!!
    پاسخ:
    مرحله اول به عنوان مرحله انتخابی هست و به همین دلیل ۴۸ ساعت فرصت برای شرکت در آن در نظر گرفته شده، برای گذر از این مرحله حل یک سوال کافیه،‌ بنابر این هر نفر کافیه حد اکثر یک ساعت زمان بگذاره.
    ۱۱ آبان، پنجشنبه هست
    و اکثر بچه های فوق کلاس دارن. خواهشا این تاریخ رو به ۱۲ یعنی جمعه انتقال بدید که همه بتونن شرکت کنند.
    با سلام
    با توجه به اینکه مسابقه ی مرحله ی سوم برنامه نویسی دانش آموزی کشوری همزمان با آزمون مرحله دوم شما است آیا برای این فکری کرده اید؟
    شما به بنده 5 دعوت نامه داده اید می خواستم ببینم این دعوت نامه ها برای من چه فایده ای دارد؟
    در ضمن آیا آزمون مرحله سوم در تهران برگزار می شود؟

    سلام

    ممنون از امکاناتی که به شرکت کنندگان پارسال دادید.

    متاسفانه کلاسهای ارشدمون این ترم وقت زیادی میگیره! خیلی دوست داشتم با تمام قدرتم بیام.

    در حد وقتی که دارم تلاشمو می کنم.

    بازم ممنون.

    علاقه شدید به شرکت در مسابقات برنامه نویسی دارم.

    salam khaste nabashin.(bebakhshin keyboarde farsi alan nadrm)

     

    mishe saate azmune 11omo begid?11om mosabeqeye huzuriye barname nevisiye(hamuni ke jashnvare fanavario etelaat mikhad bargozar kone,zire nazare amuzesho parvaresh) mishe lotfan tarikhesho avaz konin?ya bezarinesh nazdikaye shab?lotfan:(

    پاسخ:
    آزمون مرحله دوم ساعت 15 برگزار میشود.
  • محمد حسین جعفری هرندی
  • آیا برای جواب دادن به سوالات زبانهای برنامه نویسی خاصی مورد نظر است؟
    پاسخ:
    خیر. استفاده از تمامی زبان ها آزاد است.

    با این محدودیت های ثبت نام یعنی هرکسی نمی تونه در مسابقه شرکت کنه دیگه؟

    پاسخ:
    ثبت نام در مسابقه برنامه نویسی محدودیتی نداردو برای عموم آزاد است.

    سلام.

    شما زبان برنامه نویسی رو آزاد اعلام کردین درصورتی که همه ی زبان ها توانایی یکسانی رو ندارن.

    مثلا با زبان c فقط میشه برنامه های ساخت یافته رو نوشت و اگه صورت مسئله طوری باشه که نیاز به زبانی داشته باشه که از برنامه های شی ء گرا شتیبانی می کنه برنامه نویس باید چیکار کنه؟

    ممنون 

    پاسخ:
    تحمل !
    با سلام .
    آیا همانند سال پیش برنامه روی کامپیوتر خودمان کامپایل و اجرا شده و سپس خروجی برای شما ارسال می شود ؟
    آیا امسال هم هر شرکت کننده باید لپ تاپ خود را در فینال به همراه داشته باشد یا برای همه PC تعبیه شده است؟
    خیلی ممنون از مسابقه خوبتون
    پاسخ:
    قوانین آزمون امسال شبیه به قوانین آزمون سال گذشته است.
    سلام
    ایول دارین :)
    امکان داره مسابقه جمعه برگزار بشه؟
    اگر برای برگزار کنندگان امکانش هست لطف کنید یه نظرخواهی کنید برای جمعه یا 5شنبه
    با تشکر
    پاسخ:
    متاسفانه زمان مسابقه قابل تغییر نیست.
    با سلام
    آقا تو رو به خدا لااقل به یکی از این نظراتی که در مورد روز مسابقه مرحله دوم هست یه جوابی بدید
    پاسخ:
    چشم !
  • سروش وحیدی
  • با سلام خدمت کارکنان عزیز شرکت بیان
    خواهشمند است جهت رفاه حال دانش اموزان تاریخ مسابقه ی دوم را عوش کنید چرا که جشنواره ی فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اموزش و پرورش نیز دقیقا یک مسابقه ی برنامه نویسی را راه اندازی کرده که مرحله ی حضوری ان 11 ابان در بندر عباس بر گزار میشود
    اطلاعات بیشتر در لینک زیر است:
    http://spc.medu.ir
    خواهشمندیم در زمان مسابقه تجدید نظر بفرمایید چرا که ما دلمان می خواهد در هر دو مسابقه شرکت کنیم و همچنین دلمان نمی خواهد هیچ کدام از این دو مسابقه را از دست بدهیم
    از همکاری شما متشکریم
    پاسخ:
    متاسفانه امکان تغییر زمان مسابقه با توجه به بین المللی آن وجود ندارد.
    به نظر من زمانشو عوض نکنین تا نشون بدین که اقتدار دارین و کسی نره اون مسابقه تو بندر عباس :دی
    پاسخ:
    بیان به قدر کافی در وزارت فناوری اطلاعات و وزارت ارشاد و دستگاه های مختلف "عزیز" هست! اجازه بدهید روابطمان با آموزش و پرورش حسنه بماند.
  • شرکت کننده
  • منظورم مرحله ی نهایی است.
  • یه بنده ی خدا
  • سلام
    آقا شما الآن دارید علنا با این آموزش پرورش لج و لجبازی می کنید که دقیقا مسابقتونو انداختید روز مسابقه اونا یه دفعه بگید ساعت مسابقه هم از 9 تا 12/30 ه خیاله همه رو راحت کنید دیگه
    زشته واقعا برای شرکت بزرگی مثل شما که اینکارو انجام بده
    واقعا براتون متاسفم
    پاسخ:
    همزمانی صورت گرفته کاملا تصادفی بوده است.
    خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته با برگزار کننده مسابقه در آموزش و پرورش، امکان شرکت این دانش آموزان در مسابقه بیان از محل مسابقه بندرعباس فراهم شده است
    سلام
    خواستم ببینم یعنی مسابقه ی ازاد و دانش آموزی همزمان برگزار میشه؟
    یعنی نمیشه تو هردوش شرکت کرد؟

    پاسخ:
    یک آزمون برگزار می شود و دانش آموزان برای مرحله بعد سهمیه خواهند داشت. ضمن اینکه رتبه آنها در کل نیز مشخص خواهد بود.
    جزییات بیشتر آزمون کی مشخس میشه ؟! :-/
    پاسخ:
    درباره جزییات مسابقه نود و یک روز پنج شنبه اطلاع رسانی خواهد شد.

    می خواستم بدونم در کجا باید حضورداشته باشیم در مرحله اخر.

     

     

     

    آقا میخواستم بدانم مسابقه مرحله دوم چه ساعتی برگزار می شه؟
    چون این طور که معلومه نباید با مسابقه بندر عباس تداخل داشته باشه
    در ضمن اگر ممکنه در مورد دعوت نامه که چی هست و به چه دردی می خوره یه توضیحی بدبد با تشکر فراوان

    سلام

    من پارسال ثبت نام کرده بودم نمیشه با همون اکانت قبلیم بیام تو؟

    اگه میشه چه جوری؟؟؟

    پاسخ:
    شما نیاز به ایجاد نام کاربری جدید در سیستم ندارید، لطفا به پست راهنمای ثبت نام در مسابقه ۱۳۹۱ مراجعه کنید.
    درباره ثبت نام چیزی نمیگید ؟
  • شرکت کننده
  • سلام توی پستی که تو codeforces گذاشتید اشاره ای به این که بخش دانش آموزی و آزاد جدا است نکردید میشه بگید دانش آموزیش چه شکلیه ؟ اگه مسابقه ی آزاد و دانش آموزیش هم زمان باشه مرحله ی دومش که نمیشه جفتش رو شرکت کرد. جفتش رو میشه شرکت کرد ؟
    پاسخ:
    شرکت کنندگان باید در یکی از دو بخش دانش آموزی یا آزاد شرکت کنند.
    با سلام پنج شنبه گذشت،جمعه هم شد ولی هیچ پستی درباره جزییات مسابقه نذاشتیدا؟! با تشکر
    پاسخ:
    راهنمای ثبت نام منتشر شده است.

    بیا...

    یه جا فک میکردیم نظم داره حالا از جاهای دیگه هم بدتر شده!

    حداقل ساعت ۸ شب به بعد بذارید که برسیم شرکت کنیم. دیگه این خیلی تابلوی که کلاس های ارشد پنچ شنبه ها هست معمولا. نمی دونم چرا این روز برگزار کردین!
    پاسخ:
    انتخاب این روز و این ساعت دلایل متعددی داشته که یکی از آنها مدنظر قراردادن اختلاف ساعت های جهانی است.
  • سید پارسا میرطاهری
  • سلام!
    فیلم ها و گزارش تصویری های مسابقه پارسال چی شد پس؟
    پاسخ:
    به همراه موارد مربوط به دور جدید مسابقات به صورت یکجا اریه خواهد شد.
    الان کسانی که در پیش دانشگاهی هستند می توانند در بخش دانش آموزی شرکت کنند؟
    در هنگام پر کردن فرم مقطع تحصیلی را دیپلم بزنیم یا دانش آموز؟
    پاسخ:
    دانش آموزان پیش دانشگاهی می توانند در بخش دانش آموزی شرکت کنند، برای این کار مقطع تحصیلی را "دانش آموز" انتخاب کنید.
    این مسابقه مثل مسابقات ACM تیمی هست یا بصورت انفرادی برگذار میشه؟
    پاسخ:
    انفرادی
    ببخشید یعنی سوالایی که دانش آموزا باید حل کنن همون سوالایی که بقیه هم حل میکنن ؟!
    خب اینجوری که واسه دانش آموزا خیلی سخت میشه. :|
    پاسخ:
    بله، همون سوالهارو حل میکنند، ولی جداگانه رده بندی میشوند.
    ببخشید من پیش دانشگاهی هستم و می خواهم در بخش دانش آموزی شرکت کنم . تنها مشکل اینه که در هنگام پر کردن فرم برای مسابقه ی انتخابی مقطع تحصیلی رو لیسانس زدم اما مثل اینکه باید "دانش آموز" می زدم .
    چجوری می تونم درستش کنم ؟
    (آیا امکان شرکت در دو بخش دانش آموزی و آزاد وجود دارد؟ آیا دانش آموزی هم مانند آزاد است هر 3 مرحله فقط جدا رده بندی می شوند ؟ )
    یعنی در حین مسابقه هم رده بندی دانش آموزا به صورت جداگونه مشخص هست ؟! یا بعد از مسابقه رده بندی جداگونه واسشون مشخص میشه ؟!
    پاسخ:
    انشالله در حین مسابقه هم مشخص خواهد بود.
    ببخشین من  با پاسکال تو محیط داس کد میزنم چطوری با فایل ها کار کنم؟

    سلام

    من فایل ورودی گرفتم وقتی توی command میزنم bayan.exe <problem1.in ->q.out فایل exe باز میشه و به جای این که از *.in عدد بگیره از من عدد میخواد چیکار کنم؟ 

    نظر پایین به اشتباه نوشتم که زدم لیسانس اما من در فرم ثبت نام زدم دیپلم
    . اما مثل اینکه باید بزنم دانش آموز خواهش می کنم رسیدگی کنید !!!
    آخه هیج جا اطلاع رسانی نشده بود که اگر می خواهیم در دانش آموزی شرکت کنیم چه کنیم و برعکس !!
    بچه های پیش دانشگاهی هم خوب هم دیپلم دارند هم دانش آموزند خوب آدم گیچ می شه کدوم رو بزنه !!!!!
    پاسخ:
    برای مسابقه آنلاین ۱۱ آبان لطفا درست وارد کنید.
  • غزل حسن پور
  • سلام من با dev cکد میزنم چطوری این ورودی های  طولانی رو بهش بدم

    اخه کپی پیست نداره!!!!!!

    سلام

    تو مثالهای ویژوال بیسیک از تابع Convert کاراکتر vbCrLf استفاده شده ولی خود تابع رو از کجا بیاریم، تو مثالها نیست
    پاسخ:
    متغییر vbCrLf در ویژوال بیسیک ۶ از پیش تعریف شده می باشد.
    سلام خسته نباشید.
    امتبازی که در مرحله اول بدست میاد در مراحل بعد تاثیرگذاره؟
    پاسخ:
    خیر
  • حامد سلیمانی
  • سلام

    استفاده از نرم افزار مطلب مجاز می باشد؟

    MATLAB

    پاسخ:
    بله، انتخاب زبان و تکنولوژی حل سوال آزاد است.
    سلام

    تو مثالهای ویژوال بیسیک از تابع Convert کاراکتر vbCrLf استفاده شده ولی خود تابع رو از کجا بیاریم، تو مثالها نیست
    منظورم تایع زیر هست
    ConvertNewLineInFile 
    سلام
    ممنون بابت برگزاری مسابقه مسئولین محترم من یه خواهش داشتم!!!
    خواههههههههههههههههششششششششششششش میکنم زمان برگزاری مرحله دوم را به جمعه بیندازید یا حداقل ساعتشو بندازین شب!!بابا ما کلاس داریم!!فکر کنم با این زمانی که گذاشتین هیچ نیازی به حذف نباشه اخه بیشتر شرکت کننده ها خود بخود حذف میشن!
    پاسخ:
    با توجه به بین المللی بودن مسابقه، انتخاب این زمان وابسته به مسایل متفاوتی بوده و در حال حاضر امکان تغییر آن وجود ندارد.
    سلام من مسابقه پلیس جزیره‌ی برتاکو رو حل کردم توی تاریخچه هم برای من زده دوبار حل شده ولی نه امتیاز گرفتم توی رده بندی و توی صفحه دریافت فایلهم برام میزنه 1 تلاش نا موفق
    پاسخ:
    با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان و حجم انبوه ارسال‌های همزمان، در برخی دقایق برای اینکه هیچ گونه وقفه‌ای در اجرای مسابقه ایجاد نگردد، رده‌بندی مسابقه  به صورت لحظه‌ای متوقف می‌گردید.

  • حامد سلیمانی
  • سلام

    بنده سوال اول را با استفاده از matlab حل نموده ام. برنامه بدون مشکل بوده و فرمت خروجی دقیقا منطبق بر چهارچوب خواسته شده می باشد.

    اما زمانی که فایل نتایج را ارسال می نمایم به عنوان تلاش ناموفق در نظر گرفته می شود. همین فایل خروجی را با نوت پد باز می کنم میبینم که جواب ها درست است. پلیز هلپ

    سلام یه مشکل با مسئله عروسی برتاکویی ها
    دارم. لطفا بیشتر توضیح بدید منظورتون از پیدا کردن ترتیب چینش چیه؟ ینی باید عیناً حروف الگوی خانوادگی در گردنبند باشه یا چی؟
    سلام.من هم با مساله  عروسی برتاکویی ها مشکل دارم لطفا بیشتر توضیح بدید
    من هم با مسئله عروسی برتاکویی‌ها مشکل دارم ...
    پاسخ:
    پس از پایان مسابقه راهنمایی لازم منتشر خواهد شد.
    تا کنون بیش از 400 نفر این سوال را حل کرده اند.
    حل یک مسئله برای رفتن به مرحله بعد کافی است؟
    پاسخ:
    بله
    سلام
    من امروز تازه شروع کردم. یعنی تا دو روز دیگه فرصت دارم یا تا همون ساعت 6؟؟ لطفاً راهنمایی ام کنید.
    با تشکر

    پاسخ:
    برای حل یک سوال کمتر از یک ساعت زمان لازم است. شما تا ساعت 6 فرصت دارید.
  • فرشید عارف احمدی
  • کجا باید امتحان بدیم ؟

    پاسخ:
    contest.bayan.ir

    سلام

    من سوال اول رو حل کردم، اما وقتی نتیجه رو ارسال می کنم،تلاش ناموفق میزنه. چرا؟  یعنی جواب م نثبت نشده؟؟؟

    من هیچ رابطه ای بین توی مثال های مسئله عروسی پیدا نمیکنم...
    تا جایی که متوجه شدم، رشته دوم باید عینا در رشته اول وجود داشته باشد، اما مثال ها اینگونه نیست.
    لطفا کمی شفاف سازی نمایید.
    بنده از راه اندازی چنین مسابقاتی بسیار از شما تشکر می کنم. من توانستم الگوریتمی ساده برای سوال 4 پیدا کنم اما جواب آن چون تقریبی به دست می آید لذا قابل استفاده نبود .لذا 3 سوال قبل را حل کردم
    آیا امکان ادامه مسابقه و رفتن به مراحل بعد است؟
    پاسخ:
    حل تنها یک سوال برای راهیابی به مرحله بعد کافی است.
    وقتی فایل پاسخ رو دانلود کردیم
    دقیقاً باید باهاش چیکار کنیم
  • محمد مینویی
  • joziat marhale 2 key elam mishe?

    پاسخ:
    یک روز پس از پایان مرحله انتخابی (مرحله اول)
    وقتی فایل ورودی سوال 1 رو دانلود کردم یه سری عدد پشت سر همه !! خوب تعداد عدد های ورودی ، هر عدد به طور جداگانه ، چطوری مشخص می شن ؟!
    حل شد !!
  • سینا رحیم زاده
  • چند دقیقه بعد از آپلود خروجی و کد جواب میاد؟

  • سینا رحیم زاده
  • خروجی برنامه اولم درسته.ممکنه بخواطر کد جواب اشتباه بیاد؟

  • محمدحسین امیری
  • یک سوال:
    الا مرحله اول گذشته برای مرحله دوم نمیشه شرکت کرد؟؟
    یعنی من در مرحله اول شرکت نکردم در مرحله دوم نیز نمیتوانم شرکت کنم؟
    پاسخ:
    متأسفانه خیر. اِن‌شاءالله برای دور بعدی مسابقات.
  • ایمان محمدی
  • من نتونستم مرحله دوم را شرکت کنم دیگه راهی نداره؟
    دوره بعد کی شروع میشه ؟
    پاسخ:
    ان شاء الله سال 92.
    البته شما هم اکنون نیز می توانید به صورت غیر رقابتی در مسابقات شرکت کنید.
  • ایمان محمدی
  • حالا که نرسیدم مرحله دوم را شرکت کنم می تونم از طریق بخش بین الملل وارد مسابقه شم؟

    پاسخ:
    مرحله حذفی بین المللی مسابقه هم پایان یافته است و راه یافتگان به مرحله نهایی مشخص شده اند.
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.