مسابقات برنامه نویسی بیان

مسابقات برنامه نویسی بیان

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۶ - spider robot
    توی#

راه حل سوالات مسابقه‌ی انتخابی

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۱، ۰۶:۴۰ ب.ظ

همان‌طور که قبلاً وعده داده بودیم یک نمونه از راه حل های شرکت‌کنندگان را در ادامه منتشر می‌کنیم.

با تشکر از آیدین نصیری‌شرق (با نام مستعار EyeDean) که توضیحاتی را نیز درباره‌ی راه‌حل‌های خود ارسال کرده که به زودی در ادامه‌ی همین پست اضافه خواهد شد.

۱. پلیس جزیره برتاکو

۲. عروسی برتاکویی ها

۳. آپارتمان های دلگیر

۴. مثلث برمودا

همچنین یکی دیگر از شرکت‌کنندگان مسابقه نبز راه حل سؤالات را در وبلاگ خود قرار داده است.

  • برگزارکننده مسابقه

نظرات  (۳۱)

با تشکر از مدیر گرامی

در مورد سوال 4
به نظر می رسد که شما از الگوریتم Sutherland–Hodgman استفاده کرده اید.
بنده از (Clipper Library) با الگوریتم Vatti Clipping استفاده کرده بودم که خروجی آن با خروجی راه حل شما کمی تفاوت دارد و به همین خاطر در چند مورد خاص خروجی گرد شده متفاوت بوده و جواب رد شده.

برای مثال 
فایل ورودی: http://codebin.org/view/raw/c46b9d6e
فایل خروجی شما: http://codebin.org/view/raw/77ab05bc
فایل خروجی من: http://codebin.org/view/raw/c027a4a8
تفاوت: http://codebin.org/view/78250ddc

اگر خروجی ها را گرد نکنیم در دوسطری که خروجی این مثال تفاوت دارد:
برنامه شما: 33560.604944
برنامه من:   33560.605005

برنامه شما:588945.345026
برنامه من:  588945.344774

اگر زحمتی نیست نظر داوران محترم رو خواستارم.
با تشکر
پاسخ:
الگوریتم هایی مثل Vatti الگوریتم هایی کاربردی هستند، اما از نظر ریاضی دقت خیلی بالایی ندارند، شاید با کار کردن روی Scan beam ها میتوانستید دقت کدتون رو بالاتر ببرید.
فکر میکنم اگر بررسی خروجیها با یک صدم تلورانس میبود قضاوت عادلانه تری صورت می گرفت
وای خدا ببین با کیا باید رقابت کنیم،
آیدین نصیری شرق، افتخار کشورمون، مهندس نرم افزار شرکت گوگل.
@ناشناس
چیزی نیست بیخودی استرسی نشو، دوم هم شدی عیب نداره :))
سلام
ثبت نام مرحله دوم کی باز میشه؟
پاسخ:
از ساعت هفت شب چهار شنبه.
  • امیر سانیان
  • کلا استفاده از اینترنت برای حل سوالات تو مسابقه‌ی بیان در هر سه مرحله مجاز و جوانمردانه هست یا نه؟
    البته طبیعتا منظورم این نیست که سوالات رو برای کسی بفرستی و بعد پاسخ رو دریافت کنی، چون اون تقلب حساب می‌شه و کلا مورد قبول نیست.
    منظورم اینه که مثلا چون یک فرمول ریاضی رو یادمون رفته از منابعی مثل ویکی‌پدیا استفاده کنیم. یا مثلا از یک کتابخانه (نرم‌افزاری) برای حل مساله استفاده بشه.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    بله. در مرحله نهایی نیز اگرچه شرکت کنندگان به اینترنت دسترسی ندارند اما می توانند هر کدی را که مایلند به همراه داشته باشند.
    سلام ...

    یه مشکلی با ویرایش مشخصات دارم و اینه که وقتی استان رو تغییر می دم دوباره می شه تهران ؟؟

    چه کنم ؟
  • آیدین نصیری‌شرق
  • ممنون از دوستی که لینک اینجا رو به من داد.

    @شناس و ناشناس:
    آقا ما بازنشسته‌ایم؛ برای رفع خماری می‌یایم هرازگاهی کد می‌زنیم. جدی نگیرین! تو همین مسابقه هم برای به‌دست آوردن فرمول چرخوندن یه جدول حدود ۱۵ دقیقه داشتم رو کاغذ حساب کتاب می کردم که یادم بیاد.
    کدهای هندسی آماده‌ی سؤال ۴ (مثل کانوکس هال و ...) رو هم از آرشیو زمان ای.سی.ام م در آوردم که کردیتشون مال سعید و سپیده هست.

    خلاصه این‌که ما رو در حد نخودی حساب کنین فقط. ممنون. : )
    پاسخ:
    بینندگان عزیز، در حال مشاهده تواضع هستیم. : )
    ایشون مگه هنوز ایران هستند ؟ به عنوان شرکت کننده خارجی شرکت می کنند ؟ :دی
    آقا چرا جواب منو ندادین ؟
    من که توی 50 نفر اول نمی تونم باشم شاید بتونم توی استان حالا اول شم ...
    الآن چه کنم استانو تغییر نمی کنه ؟؟ همون آدرس توی فرم ثبت نام کفایت می کنه ؟؟                                                    
    پاسخ:
    ای کاش هنگام تکمیل فرم دقت بیشتری می کردید. در حال بررسی وضعیت شما و موارد مشابه هستیم.
    هی روزگار
    لطفا به زبان های دیگه هم سورس مسئله 4 رو بذارین
    من نشستم حساب کردم دیدم اینقدر حالت های مختلف و سختی ایجاد میشه که بیخیالش شدم اگر راه هندسی داره بگین ما هم یاد بگیریم

    @ناشناس و آیدین
    ضمن تایید صحبت‌های آقای نصیری شرق مبنی بر نخـودی بودن :دی، خدمت جناب ناشناس اعلام می‌کنم که بیس-سی نفر اول رده‌بندی احتمالا نخودی‌ها هستند و از اونجا به بعد همه باقالی ;)

    @بیان
    تواضع رو خوب اومدی، فک کن در حد یه پاراگراف متن همش سراسر تواضع

    من که هنوز فرم رو پر نکردم که ...
    من قسمت نمایه توی بیان رو می گم که نمی شه استانو توش تغییر داد ( یعنی وقتی تغییرش می دم دوباره میشه تهران) ...
    فرم ثبت نامم مشکل نداره ...
    الآن شما استانارو چه طوری تفکیک می کنید ؟
    پاسخ:
    بر اساس اطلاعات وارد شده در فرم ثیت نام مسابقه.
  • یاسر کاشی آلاشتی
  • موقع ثبت‌نام برای آزمون به من این پیام داده می‌شود:لطفا تمام اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
    در حالی که همه‌ی اطلاعات را وارد کرده‌ام.
    لطفا بررسی نمایید.
    پاسخ:
    حتماً در فرم « آدرس» را بنویسید و «سایز تی‌شرت» را نیز انتخاب کنید.
    اگر همچنان ایراد وجود داشت لطفاً اطلاع بدهید.
    سلام من هم همین مشکل رو دارم سه بار فرمو پر کردم اما هنوز این ارور رو میده که تمام اطلاعت خواسته شده را وارد کنید
    شرکت کننده ها زیر صفحه بیان تو کدفورس، دارن کله هم دیگرو گاز میگیرن! یکی رو مسئول کنید جواب سوال این بدبختا رو بده که دعوا نکنن با هم! D:
    سلام،آقا نمیشه اسممو از مسابقه حذف کنم،خواهش میکنممممممممممم؟؟؟!!!!!!!آخه مگه دیگه  بعد از دیدن سایت آقا آیدین امیدی واسم مونده،یعنی من نمیدونم نه واقعا نمی دونم، چی پیش خودم فکر کردم که اومدم توی این مسابقه :)
    سلام 
    من موقعی که داشتم ثبت نام  می کردم دستم رو اینتر خورد بعد مطمین نیستم که تیک دانش آموزیو زده باشم و این که کد پستیمو هم وارد نکردم!
    چی کار می تونم بکنم؟!
    در اپتدا عرض سلامو تبریک به آقا آیدین عزیز و افتخار به شرکت در مسابقه، در کنار ایشون!

    دوستای گلم @شناس ، @ناشناس و @خوش خیال!
    به نظر من شماها اصلی ترین تفاوتتون با آیدین عزیز خودباوری تونه !
    مطمئنا همه شماها این پتانسیل رو دارین که در کنار خیلی از گول های دیگه قرار بگیرین
    فقط پشت کار به همراه خودباوری نیازه!

    البته مطمئنم خودتون بهتر از من این چیزارو میدونین ;)
    اپتدا :))
    عزیزان بیانی تا آبرومون نرفته اصلاحش کنین :P
    یه خوبی که این مسابقه داره اینکه آدم متوجه میشه هیچی بلد نیست :)
    @حامد
    به فرض "اپتدا" رو با ارفاق قبول کنیم، از سر "گول" نمیشه به این راحتیا بگذریم! ;)

    البته اینایی که شما میگی درسته ولی پارامترهای دیگه‌ای هم هست، مثلا اینکه بچه‌های المپیادی در اول-دوم دبیرستان مسیری رو میرن که الآن ما باس تو دوره‌ی دانشگاه بریم(البته خودم رو میگم که دانشجو هستم) و اون زمان به هیچ وجه شرایط آشنایی با این چیزا برای من نبوده، از المپیاد بگیرین تا برنامه نویسی. تازه الگوریتمی که تو دانشگاه به ما درس میدن، در حد صف و پشته و خیلی اون ترم وقت بشه کراسکال و دایکسترا رو هم میگن :))
    بعد ببین ما چه مسیری رو خودمون باس بریم:دی، اینجوری میشه که ما اغلب همون باقالی می‌مونیم :(

    در کل اینکه هرکی هر چی بخواد میتونه بدست بیاره رو قبول دارم، ولی از یه سنی به بعد هم یادگیری سخت میشه، هم اینکه دیگه هزینه‌هاش بیشتر میشه، مثلا وقتی که باید بزاریم.
    هه..تا دیروز به طرز وحشتناکی پشیمون بودم ازینکه تو مسابقه شرکت نکردم حالا خوشحالم،ولی چرا همه شرکت کننده ها از پسران؟؟ 
  • آرمان رحیمی
  • سلام
    سیستم داوری روی سوال دوم ( عروسی برتاکویی ) یه ایراد داشت
    اگه کسی جواب ها رو به صورتی بجز تماما با حروف بزرگ می ذاشت ، سیستم اعلام میکرد که غلطه
    یعنی مثلا  Yes رو غلط اعلام می کرد و فقط YES یا NO رو می پذیرفت .
    خوب این مورد که شما گفتین رو صورت سوال گفته که با حروف بزرگ باشه دیگه خوب این که اشتباه نیست همه جا همین طوریه! 
  • محمد سعید مهدوی
  • سلام
    ببخشید خود سوالات رو از کجا میتونیم ببینیم؟
    پاسخ:
    پس از ثبت نام از طریق صفحه اصلی مسابقه ، می توانید گزینه شرکت در مسابقه به صورت غیر رقابتی را انتخاب نموده و سوالات را مشاهده نمایید.
    سلام
    یک سوال 
    در صفحه اصلی فرموده بودید که میشه بصورت غیر رقابتی به سوالات مراحل قبل دسترسی داشت . ولی وقتی طبق راهنما وارد لینک "ورود" میشیم با خطای 404 و پیغام عدم وجود صفحه مواجه میشیم. آیا این امکان از سایت برداشته شده ؟

    با تشکر
  • کیوان جوانمیری
  • سلام
    سوال 1

    http://bayanbox.ir/id/7425658596167570319

    یه سوالی ما نمی تونیم با c توی مسابقه برنامه نویسی بیان کد بنویسیم ؟
    با اسمبلی چطور؟
  • مجتبی جعفری
  • منم با c نوشتم ولی نمیتونم از فایل ورودی استفاده کنم یا فایل خروجی تولید کنم 
    اگه میشه یه مثال بیارید 

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.