مسابقات برنامه نویسی بیان

مسابقات برنامه نویسی بیان

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۶ - spider robot
    توی#

پایان مرحله دوم مسابقات آزاد

پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۶ ب.ظ

مرحله دوم مسابقات برنامه نویسی بیان رده آزاد پایان یافت.

201 نفر در دور دوم مسابقات شرکت داشتند. پس از بررسی متن برنامه های ارسالی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی، پس از حداکثر چهل و هشت ساعت اعلام خواهد شد.

تعداد نفرات راه یافته به مرحله بعد پس از بررسی دقیق امتیازات ممکن است تغییر یابد.

زمان برگزاری مرحله نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

لطفا نظر خود درباره مسابقات برنامه نویسی بیان را در بخش نظرات همین مطلب مطرح نمایید. پیشنهادات و انتقادات شما برای برگزاری هرچه بهتر دوره های بعدی مسابقات قطعا راهگشا خواهد بود.

  • برگزارکننده مسابقه

نظرات  (۶۲)

سلام
هر دو مسابقه خیلی خوب برگزار شد.
فقط به نظرم خوبه که سیستم بتونه clarها رو یه جوری خودش اطلاع بده (نه اینکه لازم باشه خودمون چک کنیم)
در مورد سؤال «زپچا» هم به نظرم تفاوت زیادی قبل و بعد از اصلاح وجود داشت. فرقش نوشتن یک parser (قبل از اصلاح) و اجرا کردن دستورات داده شده توسط MySQL (بعد از اصلاح) بود!
به هر حال، معلوم بود که زحمت زیادی برای آماده کردن مسابقه کشیده شده! ممنون!
  • پایان مرحله دوم مسابقات آزاد
  •  تاخیر در شروع مسابقه و اینکه سایت نوشته بود ۱ ساعت تا شروع مسابقه باعث شد همه همزمان نتوانند شروع کنند
    پاسخ:
    خوشبختانه در لحظه شروع مسابقه همه حاضر بودند.
  • پایان مرحله دوم مسابقات آزاد
  • clar نبود. صورت سوال عوض شده بود و باید متن سوال هم عوض میشد.
     بسیار عالی بود. وافعا خوشحال شدم که همچین حرکتی در ایران اتفاق افتاد. منتظر کارها و مسابقات بعدیتون هستیم.
    از طرف خودم خسته نباشید می گم بهتون.
  • پایان مرحله دوم مسابقات آزاد
  •  من جزو همه ام و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از شروع آزمون وارد شدم
    پاسخ:
    عدد اعلام شده منفی یک ساعت بود و نه یک ساعت و شما هم باید مثل سایرین چند دقیقه ای منتظر می ماندید. تاخیر 15 دقیقه ای در برگزاری آزمون بر خط اگرچه برای ما ابدا  راضی کننده نیست و در صدد برطرف کردن آن در دوره های بعدی خواهیم بود ولی در سطح جهانی نیز مساله پذیرفته شده ای میباشد.
  • عمو ارسلان
  •  همه چیز خوب بود. یه پیشنهاد داشتم و اونم اینه که قبل از این که فایل ورودی را دانلود کنه یه سوال هم بپرسه که یه وقت آدم اشتباه دانلود نکنه، خیلی خوب میشه.
    چون بعضی موقع ها فایل یه سوال دیگه با یه کلیک اشتباه دانلود می شه و تایم اوت می شه.

    راستش حرکت خیلی خوبی بود و خیلی زحمت کشیدید. فقط چند تا موضوع هست که به نظرم رسید بگم:

    1- فکر می‌کنم که خیلی بهتر بود به جای این که صورت سؤال 3 رو عوض کنین، جواب هاتون رو عوض می کردین. نزدیک به 1 ساعت و نیم از وقت من رفت تا این که بالاخره بفهمم صورت سؤال عوض شده!

     2- وسط آپلود جواب سؤال 5، زمان مسابقه که تموم شد یوهو 404 داد! این دقیقاً چه نوع مدلیه؟؟؟

    3- خیلی دوست دارم بدونم اولین نفری که سؤال 3 رو اکسپت گرفت دقیقاً چه دقیقه ای گرفت.

    ممنونم :)

  • علی بهجتی
  •  سلام! من خواهش می کنم در مسابقه بعدی به جای خروجی سورس برنامه رو بگیرید و کامپایل کنید! که دقت بالا تر بره 

    یه چیز دیگه هم که هست اینه که مثال هاتون خیلی کم بود! من 1 سوال رو حل کردم اما 2 تا سوال دیگه رو هم مطمئن بودم جوابم درسته! خدا می دونه والله
     یه پیشنهاد داشتم :
    به همه کسانی که حداقل دو سوال پاسخ دادند، تی شرت مسابقات رو جایزه بدید! هزینه زیادی فکر نکنم داشته باشه.
    این اشتباه بودن AND و OR واقعاً وقت بنده را کشت... چون در این مسابقه بچه‌های المپادی و ... شرکت می‌کنند و این سوال در رابطه با SQL بود و ما که کارمان توسعه نرم‌افزار است شاید در این مسئله ها قدرت بیشتری داشته باشیم (حداقل زبان SQL را میشناسیم). به همین دلیل به حل این مسئله پرداختم تا مثل سوال آخر مرحله قبل در یک رقابت نا برابر گرفتار نشوم و زمانبر بودن این مسئله باعث شد به مسئله 3 و 4 نرسم.

    مسئله را حل کردم اما به دلیل یک اشتباه کوچک خروجی‌ها مورد قبول نبود و متاسفانه وقت تمام شد بدون اینکه به دو سوال دیگر برسم و یا بتوانم مشکل همین مسئله را حل کنم.

    شاید اگر این اشتباه نبود برای مثال بنده اکنون دارای رتبه زیر 20 بودم. البته این قطعی نیست اما اشتباه شما در کار خیلی از افراد مثل من تاثیر گذار بود.

    مضاف بر اینکه در صورتی که این مورد به درستی اعلام شده بود قاعدتاً امکان استفاده از ابزارهای Parser بیشتری، از جمله DataSet تا استفاده از انواع DBMS ها فراهم بود.
    حتی برای مثال می‌شد قسمت Data ی فایل ورودی را برش داده، با Excel داده‌ها را Import کرد و سپس به SQL Server انتقال داد و بعد دستورات داده شده را بر روی SQL اجرا کرد و حتی به زبان SQL برنامه نوشت و به راحتی به جواب رسید. و البته همین امکان از طریق زبانهای برنامه نویسی غیر SQLی هم امکانپذیر است.
    همانطور که می‌دانید به طور پیشفرض عملگر AND اولویت بیشتری از OR دارد و استفاده از این ابزارها مشکلی ایجاد نمی‌کرد. لیکن اشتباه ذکر شده باعث شد تا از همان ابتدا از فکر استفاده از ابزارهای برنامه‌نویسی آماده بیرون بیایم و ادامه ماجرا...

    در کل چند انتقاد کلی به نظرم می‌رسد:

    1. سوال چهار مرحله قبل یا مشکل داشته است یا مثالهای بررسی مثالهای کاملی نبوده‌اند چون همانطور که عرض کردم بعد از مسابقه جواب بنده که در طول مسابقه پذیرفته نمی‌شد، پذیرفته شد.

    2. ابتدا قرار بود 50 نفر به این مرحله راه یابند که اکنون به 4 برابر افزایش یافت و این مسلماً برای 50 نفر برتر مرحله قبل جذاب نیست. چرا که در مرحله قبل باید بین 10% نفرات برتر می‌بودیم اما در این مرحله نیز باید بین 7 تا 10 درصد نفرات برتر باشیم. در حالی که اگر 50 نفر در مسابقه شرکت کرده بودند کافی بود تا بین 30% از نفرات برتر باشیم. (البته این مورد یک انتقاد سختگیرانه است)

    3. و البته اشتباه طراحان سوال در اعلام اولویت AND و OR در مسئله چهار مسابقه مرحله دوم.

    در مورد تعریف و تمجید هم، نیاز به گفتن نیست چون خود کار برگذاری اینچنین مسابقه‌ای اینقدر با ارزش است که نیازی به تعریف ما ندارد.

    البته یک سوال هم دارم و آن اینکه منابع سوالات مسابقه از کجا تهیه می‌شود؟ آیا با نگاهی به سوالات ACM و امثال آن تهیه می‌شود و یا به طور کلی این سوالات منحصر به فرد بوده و شبیه آنها یافت نمی‌شود؟

    ممنون.
    پاسخ:
    ما هیچ گاه نگفته بودیم که پنجاه نفر به مرحله دوم راه پیدا می کنند.
    تمام سوالات جدید بوده و محصول تلاش و جلسات چندین روزه کمیته طرح سوال بودند.
    حتی اگر پیام داوران منتشر نمی شد. با ز هم از روی نمونه های ورودی مساله کاملا واضح بود و دو نفر از کسانی که سوال را حل کردند، قبل از انتشار پیام داوران بود.
    بخش ارتباط با داوران دقیقا برای موارد اینچنینی پیش بینی شده است.
    سایر انتقادات شما هم بررسی خواهد شد.
    متشکریم
     سلام.

    مسابقه و سوالاش خیلی خوب بود.
    ممنونم از زحمتی که کشیدین.

    فقط اون کلر سوال سوم خیلی میتونست تو این رتبه بندی فشرده تاثیر بگذاره. فکر میکنم یک جواب اشتباه رتبه هارو خیلی عوض میکرد. به نظرم اگه به جای کلر و باقی موندن
    No Solution
    جوابهای اولیه افراد ریجاج بشه عادلانه تر باشه.
    البته خوب عده ای هم بودن که زمانشون هم  تا متوجه کلر شدن به این خاطر تلف شد اما خوب. اون را که کاریش نمیشه کرد. اما ریجاج کردن فکر کنم ساده تر و ممکن باشه.
    ممنون.
    خسته نباشین.
    تست کیسای سوال 5 ام مشکل داشتن،من با یه راه حل اشتبتاه اکسپت گرفتم. P-:
     سلام
    نمیشه اینبارم هرکس سه سؤال حل کرده قبول کنید؟ :D

    اختلاف ها انقدر زیاد نیست که. تا رتبه ی 36 و اینا اختلافا در حد 4 امتیازه فقط...
    ممنون
    پاسخ:
    متاسفانه خیر
    سلام ! مثل بقیه دوستان از اینکه چنین مسابقه ای را پایه ریزی کردید متشکریم و خسته نباشید :)

    ولی چند نکته :

    -  وقتی مسابقه ای با سوالات کم و وقت کم ترتیب می دهید معقول تر است که سوالات بیش تر الگوریتمی باشد تا زیاد کد زنی ! تا بیش تر فکر افراد مقایسه شود تا سرعت کد زنی 

    - کاش همان اندازه که به داستان سوالات توجه کرده بودبد به بیان شفاف تمام حالات سوال هم توجه می کردید چون واقعا در مسابقه به این فشردگی خیلی موثر است 

    - Clar ها واقعا خیلی بی سر و صدا مبادله و مطرح می شد !

    همین :)
    سلام
    درباره ی Clar ها موافقم. واقعا خیلی شانسی بود اگه یکی سؤالو میدید. بهتر بود یه جوری با یه پیغام گنده ای چیزی یا ته سؤال با رنگ قرمز و اینا مینوشتید اینو. تا یه کلاریفیکشن ساد
    پاسخ:
    پیام های داوران در مسابقات بعدی آشکار تر و احتمالا همراه با هشدار های صوتی اعلام خواهد شد.
    البته باز هم تاکید می کنیم که فلسفه وجودی بخش clarification یا ارتباط با داوران دقیقا همین مواردی است که برخی شرکت کنندگان ذکر می کنند و توجه به این بخش بخشی از ملزومات شرکت در مسابقه است. 
  • علی بهجتی
  •  مسابقتون واقعا عالی بود 
    اما یه انتقاد اینکه خوب سوال رو توضیح ندادید! اصلا خوب توضیح ندادید! با این همه سرمایه ای که روش گذاشتین خواهش می کنم سوال ها رو درست توضیح بدین امتحان ادبیات نیست که!!! ( برا هر بخش توضیحاتتون یه مثال هم بذارین که مثلا این نمی شه ) 
  • امیر عباس
  • تو امتحانی که زمان اینقدر مهمه 
    واقعا داشتن اشتباهی مثل سوال 3 خیلی احمقانس

    امتحان دوم خیلی بدی بود !!!!

    یک پیشنهاد هم من داشتم، این که، وقتی زیر یک سوال روی لینک دریافت فایل ورودی کلیک میشه، یک صفحه برای دریافت همه ورودی ها باز نشه بلکه فقط همون ورودی رو بشه دریافت کرد، یا حداقل صفحه اسکرول بشه روی ورودی مربوط به همون سوال، نه اینکه صفحه که باز میشه بره پایین صفجه.
    این موضوع جدا از اینکه کاربردی نداره، (به احتمال زیاد کسی که روی دریافت ورودی زیر سوال ۴ کلیک میکنه، میخواد ورودی اون سوال رو بگیره نه سایر سوالا) همین موضوع هم باعث شد موقع گرفتن ورودی سوال اول اشتباها روی دریافت ورودی مربوط به سوال دوم کلیک کنم و یه دونه Time out روی سوال ۲ بگیرم.

    به هر حال از کارتون تقدیر میکنم.
    موفق باشید
  • تیمم و تیمم و تیمم و تیمم، این بود تیمت؟
  •  سلام
    خسته نباشید. اول صمیمانه تشکر کنم. بازم تشکر کنم و بازم تشکر کنم که بعدا کسی نگه عحب آدم پر رویی!

    اما باید عرض کنم شما که اینهمه داور خفن دارین، چرا بازم اشتباه اونم اشتباهات اینقدر تاثیر گذار!؟!

    مثلا اگه همین سایت کدفورسز رو ببینید یکی دوبار واسه اشتباهات با تاثیر خیلی کم کل مسابقه رو unrated اعلام کرده بودند! یا سایتهای دیگر از این دست.

    جای دیگری که گفتید که همه جا تاخیر در شروع مرسوم هست من رو به تعجب وا داشته! مسابقات آنلاین هم؟؟

    باز هم تشکر
    پاسخ:
    در مورد زمان شروع مسابقه حق با شماست. البته امکان شروع مسابقه در زمان مقرر وجود داشت، اما برای احتیاط بیشتر مجبور شدیم مسابقه را با پانزده دقیقه تاخیر آغاز کنیم. امیدواریم در مسابقات آینده این مساله تکرار نشود.
    توجه به بخش ارتباط با داوران بخشی از شرایط شرکت در مسابقه است که باید به آن توجه می کردید.

    امیدواریم در دوره های بعد رضایت شما را نیز بتوانیم جلب کنیم.

  • شرکت کننده
  • من با خوندن کامنتا فهمیدم CLAR  هم داشتین که گشتم و پیداش کردم

    حداقل یک صفحه جدید واسه CLAR عمومی باز کنید.
    خیلی ها هستند که ممکنه صفحه ارتباط با مدیران رو چک نکنند.

    متشکرم

    پاسخ:
    در دوره های بعدی ان شاء الله سعی خواهیم کرد پیام داوران به شکل بارز تر و خیره کننده تری نمایش داده شود. شاید پیام های مربوط به هر سوال در زیر همان سوال نمایش داده شود.
    ممنون
      با سلام و عرض خسته نباشید.
    به قول یکی از دوستان این کار شما اینقدر بزرگ هست که نیازی به تشکر ما نباشه ولی بازم از برگزاری مسابقه ممنونم و از اینکه صورت سوالا به نظرم خیلی بهتر و شفاف تر از مسابقه ی قبل شده بود. و اون ابهامات رو نداشت.
    البته طبق او چیزی که گفته بودید به نظر میرسید سوالات در مجموع سختتر باشه ولی از این که بگذریم چند تا نکته (پیشنهاد) داشتم که البته دوستان هم اشاره کردن:

    1) اول اینکه همونطور که عمو ارسلان گفتن بهتر برای دریافت فایل سوالها، اول یه تایید بگیره (مسابقات GoogleCodJam و Facebook Hacker Cup هم که سیستشون مثل شماست همینطوری هستن) من خودم در هر دوتا مسابقه قبل از از اینکه 4 رو حل کرده باشم کد 5 رو زدم و اشتباهی فایل سوال 4 رو گرفتم و یک ارسال اشتباه برام منظور شد.

    2) راجع به clar ها همونطور که دوستان هم گفتن سیستم clar شما خیلی بی صداست و بهتره که یه طوری آلارم بده ولی بدتر از اون اینه که وقتی clar اساسی داده میشه باید صورت سوال رو عوض کنید ولی اینکار رو نکردید (کاری که سایتهایی مثل TopCoder و Codeforces میکنن). وقتی صورت سوال رو عوض می کنید اگه هم یکی clar رو نبینه ممکنه برای debug کردن دوباره سوال رو بخونه و متوجه اشتباه بشه

    3) همونطور که بعضی از دوستان هم اشاره کردن برای سوال سوم بهتر بود داورها همونجا ایده میزدن و کد خودشون رو عوض میکردن و یه clar میدادین که داره بازداوری میشه، اینطوری دیگه نفرات بعدی اصلا دچار مشکل نمی شدن و نفراتی هم که قبل اون فرستاده بودن کمتر حقشون ضایع میشد.

    4) و اما در مورد سوال 4، هر چند اشتباه این سوال می تونست اشخاص رو دچار دردسر کنه ولی نکته ی مهمی که وجود داره اینه که تست دوم این نکته رو داشت و اگه به تست دقت کرده میشد اشتباه صورت سوال مشخص بود. ضمن اینکه به نظر من اگه نمی خواستیم از ابزار آماده استفاده کنیم خیلی فرقی تو کد برنامه نداشت. کد خود من با عوض کردن 9 کاراکتر، اولویت AND و OR توش عوض میشه

    در نهایت بازم تشکر می کنم، ببخشید که پرحرفی کردم
    پاسخ:
    ممنون از ابراز لطفتون و تبریک به خاطر رتبه خوب شما،
    در مورد سوال 2 باید گفت که بررسی ما نشون داد خیلی ها PDF سوال ها رو گرفتند لذا تغییر متن سوال ممکن نبود.
    در دوره های بعدی ان شاء الله سعی خواهیم کرد پیام داوران به شکل بارز تر و خیره کننده تری نمایش داده شود.

    موفق باشید
    واقعا عالی بود  واقعا باید ازتون تشکر کرد که یه همچین سایتی راه اندازی کردید اما بهر حال مشکلاتی هم دارد مثلا یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که وقتی روی دریافت فایل ورودی یک سوال کلیک می شود فقط فایل ورودی همان سوال باید دیده شود اینطوری من و خیلی های دیگه اشتباها فایل یک سوال دیگر را دریافت نمی کنیم. مسئله بعدی اینکه دو دقیقه مانده بود که مسابقه به اتمام برسد من هر چه سعی کردم نتوانستم فایل ورودی را بگیرم پیغامی که می داد این بود : "مشکل در برقراری ارتباط" فکر میکنم زمان تمام شده بود بدلیل اینکه ارتباط اینترنتی من آن لحظه برقرار بود بهر حال مهم این بود که امتیاز یک سوال را کامل از دست دادم و اگر یک تایمر هم وجود داشته باشد میتواند خیلی کارساز باشد و همچنین پیغامی مناسبتر از پیغامی که عرض کردم 
    با تشکر خیلی خیلی خیلی خیلی فراوان  
    یه درخواست بی ربط:
    من سایز تیشرتم رو اشتباه زدم امکان اصلاحش هست؟
    من XLarge هستم ولی اشتباهی Large زدم. D:

    پاسخ:
    متاسفانه باید رژیم بگیرید!
    سایز تیشرت مثل سوالات مسابقه نیست که بشه تغییرش داد !
    1.  در خصوص پنجاه نفر برتر بنده از خودم 50 نفر را در نیاورده ام! سعی می‌کنم مطلب را پیدا کنم...

    2. در مورد اشتباه شما درخصوص AND و OR: در مرحله قبل برای بنده مسجل شد که مثال‌ها به اندازه کافی گویا نیستند و اطمینانم را به آنها از دست دادم. لذا قبل از بررسی با دقت مثالها، با درک مسئله شروع به پیاده‌سازی کردم. برای دوستمان که می‌فرمایند اولویت عملگر تاثیری در استفاده از ابزارها ندارد: اگر شما با ابزارهای SQL یا شبیه آن کار کرده باشید می‌دانید، همانطور که گفتم اولویت عملگر با AND است و نه OR لذا شما می‌بایست یا خودتان قسمت Where Clause را به یک عبارت که با پراتنز بهبود یافته است شده تبدیل کنید و یا اینکه ماشین زبان خودتان را پیاده کنید.
    برای کسانی که با نظریه زبانها و ماشینها آشنا هستند این مسئله به سادگی (و با استفاده از متدهای بازگشتی برای پردازش توکن ها و ...) قابل حل بود و در این صورت با جابجایی چند خط و یا به قول شما چند کاراکتر اولویت به راحتی قابل جابجایی بود؛ بنده به این امر واقفم! اما برای من و امثال من که کمتر وقت برای تمرین در وادی تئوری و نظری داریم کم خطرتر بود که از ابزارها استفاده کنیم نه اینکه از ابتدا Parser را پیاده سازی کنیم. مسئله اینجاست که برنامه‌ریزی امثال من به هم ریخته است.

    من از برگزار کنندگان این مسابقه با توجه به زحماتی که کشیده‌اند، توقع ندارم اشتباه طراحان سوال یا تایپست را با این جواب که "این موضوع در مثال مشخص بوده!" توجیه کنند!

    البته این مسابقات اصولاً و بطور طبیعی تمایل تئوری دارند و فکر می‌کنم باز کردن بحث در این باب اشتباه بود. پاسخی که اکنون دادم هم جهت آگاهی بود و بس.

    ممنون.
    پاسخ:
    بله، ولی انتشار پیام داوران یعنی پذیرش مشکل و برای ما مهم این بود که در کوتاه ترین زمان ممکن پیام داوران منتشر شود.
    در مورد اعلام دریافت  انتقادات و پیشنهادات هم هدف ما این است که با شنیدن همه نظرات برای ارتقای سطح مسابقات و برگزاری بهتر دوره های بعدی تلاش کنیم.
    به همین جهت از هر نظری به شدت استقبال می کنیم و برای شنیدن هر انتقادی اشتیاق داریم حتی اگر برخی انتقادات به نظر ما وارد نباشد. از شما هم متشکریم. مطمئن باشید نظرات شما به کیفیت بهتر مسابقات کمک خواهد کرد.
    بابت تعداد نفرات پذیرفته شده، عذر خواهی می‌کنم! شما گفته بودید 100 نفر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند! درصدهای که عرض کردم کمی جابجا می‌شوند :)
    خیلی خیلی خسته نباشید.
    بسیار عالی بود. من که خیلی لذت بردم.
    چند تا نکته را خواستم یادآوری کنم:
    ـــ راجع به clar ها،  من هم با سایر دوستان موافقم واقعا خیلی بی سر و صدا بودن.
    ـــ گرچه بیشتر از 2 ساعت و نیم از پایان مسابقه گذشته اما همچنان دوستان دارن نظراتشونو براتون می فرستن. این خودش نشون می ده که اکثر شرکت کننده ها بسیار از این مسابقه راضی بودن و بهش اهمیت می دن.
    ـــ باز هم خسته نباشید می گم به تک تک اعضای این مجموعه که برای برگزاری این مسابقه زحمت کشیدن

    موفق و پیروز باشید
    وقتی کامنتها را با دقت مطالعه کردم متوجه شدم اصطلاحاتی وجود دارد که بنده اصلاً نشنیده‌ام! خوب این نشان می‌دهد بچه‌های فعالی در این مسابقه شرکت کرده‌اند. باعث تاسف است که من و امثال من که کارمان توسعه نرم‌افزار است نتوانسته‌ایم انقدر فعال باشیم. با این شرایط بنده برای سوال مورد بحثمان تلاش نسبتاً زیادی کرده بودم و سعی کردم با خلاقیت در استفاده از ابزارهایی که روزانه از آنها استفاده می‌کنیم مسائل را حل کنم که متاسفانه نتیجه شکست بود! لذا اگر در صحبت‌های بنده کمی تندی مشاهده می‌شود نگذارید به حساب ناسپاسی. همانطور که عرض کردم ارزش کار شما بیشتر از آن است که بتوانیم از آن تشکر کنیم. نمونه آن اینکه کسی مثل من که تا کنون در مسابقات برنامه نویسی جز یکبار (آنهم به اسرار دانشگاه در ACM) شرکت نکرده، در این مسابقه شرکت کردم و لذت بردم. که البته نتیجه بهتر، می‌توانست لذت بی نهایت بیشتری در پی داشته باشد.

    باز هم ممنون.
     جناب امیر عزیز اگر منظور شما از دوستان من بودم پس احتمالا کامنت من رو اشتباه خوندید عرض کردم " اگه نمی خواستیم از ابزار آماده استفاده کنیم".

    حالا که کامنت جدید دارم میزارم اینم بگم که علاوه بر مشکلی که مرحله قبل داشت و بعضی سوال ها فایل های مختلفشون دارای همه ی حالات نبود در این کانتست هم یکی از دوستان که برام توضیح میداد با یه راه greedy که براحتی تست غلط براش پیدا میشه accept شده و به نظر میرسه که در بعضی موارد تست های ورودی باید قوی تر باشن

    ضمنا جناب ادمین رژیم رو من جواب نمیده، سایز تیشرت رو یه کاریش بکنید D:
    پاسخ:
    همانطور که قبلا گفته شده بود، نتایج قطعی نیست.  کدهای ارسالی با دقت بررسی می شوند. نتایج قطعی چند روز دیگر منتشر می شود.
     از تیم برگزاری خیلی خیلی تشکر می‌کنم. توی ایران تا حالا من ندیده بودم کانتست آنلاین به این صورت برگزار بشه.
    به نظرم با توجه به اینکه اولین بار بود همچین کاری انجام می‌شد کیفیت مسابقه خوب بود و می‌شد از اشتباهاتش چشم پوشی کرد.
    دوستانی که این کانتست رو با کانتست‌های کدفورسز و تاپکدر مقایسه کردن مطمئنا بهتر از می‌دونن سایت تاپکدر تعداد زیادی حامی و سال‌ها تجربه داره.
    سایت کدفورسز هم تا الان بیش از 90 کانتست برگزار کرده. پس نمیشه این کانتست رو با اون‌ها مقایسه کرد.

    اما یک پیشنهاد هم داشتم. توی این 2 مسابقه سوالات بیشتر کدینگ بودن کمتر جنبه‌ی الگوریتمی داشتن. به نظرم اگر سوالات مرحله‌ی پایانی الگوریتمی‌تر باشن رقابت دقیق‌تر میشه. درضمن فکر می‌کنم نحوه‌ی برگزاری به مسابقات ای‌سی‌ام نزدیک‌تر بشه بهتره.
    البته هنوز مطمئن نیستم که خودم به مرحله‌ی نهایی صعود کنم! امیدوارم حداکثر ظرفیتی که اعلام کردید (25نفر) برای مرحله‌ی بعد انتخاب بشن که منم جزشون باشم!

    بازم ممنون.
    پاسخ:
    خیلی ممنون
     بله poopi، منظورم شما بودی ;)
    حق با شماست من متن را درست نخواندم! جواب مثبت نگرفتن از مسئله‌ای که بیشتر وقتت رو رویش گذاشتی کمی عصبی‌ات می‌کند دیگر! عذر خواهی می‌کنم.

    و من هم تبریک می‌گم به شما.
     جناب spongebob عزیز اگه منظور شما از دوستان من بودم (;  باید بگم که من مقایسه نکردم مثال هایی از سایت های با تجربه آوردم برای سندیت دادن به پیشنهادم

    خواهش می کنم امیرخان، شرایط شما رو کاملا درک می کنم. تجربیات زیادی در این شرایط دارم D:
  • تیمم و تیمم و تیمم و تیمم، این بود تیمت؟
  • پیامم چرا خصوصی شد؟
    واسه 50 نفر جا ندارید؟ ما رو بوفه هم بشینیم راضی هستیما!
    اگه نشد لااقل تی شرت رو یه کاریش بکنید که از مسابقتون یه یادگاری داشته باشیم.

    کپچاهاتون هم خیلی سخت هستند!
    پاسخ:
    تیشرت و پول و دعوتنامه ، همه تمام شدنی است.
    این خاطرات خوب هستند که همیشه می مانند و چه یادگاری ای می تواند از این بهتر باشد !

     سلام

    مسابقه‌ی خوبی بود، مرسی!

     

    کاش نتایج دور اولم تأثیر بدین؟ D:

     

    سوالات دور دوم به نظرم زیادی کلاسیک(؟) بود، در واقع جنبه‌ی خلاقیت کمتر و جنبه‌ی سرعت بیشتری داشت که هر 5 سوال هم اولای مسابقه حل شدن (با تشکر از پی‌ام‌پی-!)

    سلام.
    این قضیه که دانش آموز ها باید بین دو مسابقه دانش آموزی و آزاد یکی رو انتخاب کنند واقعیت داره؟ بعد می تونم دلیلشو بپرسم؟ آخه من هر چی فکر می کنم دلیل منطقی ای واسه این کار نمی بینم.  در ضمن وقتی مسابقه آزاد هست پس سطحش بالاتره، و وقتی مسابقه دانش آموزی هست واسه اینکه دانش آموز ها هم فرصتی واسه رقابت داشته باشند. حالا اگه کسی بتونه تو دو تاش شرکت کنه به نظر من دلیلی وجود نداره که مجبور به انتخاب یکی از این دو بشه. اگه قرار باشه چنین اتفاقی بیوفته دیگه این مسابقه آزاد معنی نداره. میشه دو تا مسابقه دانشجویی و دانش آموزی. به هر حال دوست دارم در مورد این قضیه اطلاعات بیشتری داشته باشم و اگه باید بین این دو مسابقه یکی را انتخاب کرد لطفا دلیل هاتونو بگین.
    ممنون :)
    پاسخ:
    تبریک به خاطر نتیجه خوبتون!
    مرحله نهایی هر دو رده تداخل زمانی خواهند داشت. علاقه شما به مسئولان مسابقات و مدیران شرکت منتقل خواهد شد.
    سلام
    میخواستم سه تا مطب رو بگم:
    ۱-مسابقه ی خیلی خوبی برگزار کردید به جز clar هاش که مخفی بودن و تا باشه از این مسابقه ها
    ۲-مسابقه بعدی (بعد از مهر ماه) سال بعد برگزار میشه یا یکی دو ماه بعد ؟
    ۳-چرا اجازه نمیدید یه نفر توی مسابقه ی آزاد و دانش آموزی توی مرحله ی حضوری شرکت کنه. اگه یه دانش آموز با دانشجو ها رقابت کنه خیلی (بیشتر) پیشرفت می کنه تا اینکه فقط با دانش آموز ها مسابقه بده و اینکه این خبر رو هم از خودتون گرفتم (زنگ زدم) و اینکه خیلی بعیده یک دانش آموز مثل من توی مرحله ی حضوری آزاد جایزه بگیره ولی این رقابته خیلی تاثیر گذاره و فکر می کنم کلا نباید نگران این باشید که یه دانش آموز زیادی جایزه بگیره و از این حرف ها و پیشنهاد می کنم این محدودیت رو بردارید
    پاسخ:
    تبریک بابت نتیجه خوبتون!
    زمان دور بعدی مسابقات بیان هنوز مشخص نشده است.
    پاسخ سایر سوالات شما در ذیل نظرات دیگران داده شده است.
    موفق باشید
    عمو ارسلان خدا خیرت بده! :)

    پ.ن. :
    با عرض سلام و خسته نباشید
    در مورد سوال 5 هم خیلی جالبه که این راه حل از پس همه ی ورودی خروجی ها بر میومد! :O
    فقط کافیه چک کنید که همه یه بار دستشونو واسه تست برده باشن!!! 
    ما این کد رو روی دو نمونه از  ورودی خروجی هاتون که برای دو تا کد اکسپت شده ی مختلف بود چک کردیم و جواب داد!!!
    ما اینو از اون جا فهمیدیم که راه حل خود من غلط بود ولی اکسپت شد!
    پاسخ:
    ر. ک. پاسخ به poopi
     با سلام
    اول از همه برای برگزاری این مسابقه از شما تشکر میکنم.
    من آخرش نفهمیدم مشکل من چی بود.من در مسابقه هفته قبل شرکت کرده بودم و خیلی راحت میتونستم به سایت دسترسی داشته باشم و جواب سوال ها رو بفرستم.با وجود اینکه در مسابقه قبل نزدیک 600 نفر شرکت کننده داشت.ولی در مسابقه امروز با وجود داشتن اینترنت پر سرعت اصلا نمیتونستم وارد بشم و سوالها رو ببینم.
    بعد از حدود 45 دقیقه از شروع مسابقه یکی از دوستان زحمت کشیدن و سوالات رو به من ایمیل کردن.این مشکل هنوز وجود داشت تا اینکه 1 ساعت قبل از پایان مسابقه با شما تماس گرفتم و پیگیری لازم رو کردید.ولی من به نتیجه ی خاصی نرسیدم.
    با شرکتی که سرویس اینترنت رو ازش گرفته بودم تماس گرفتم و پس بررسی دیدن که به راحتی وارد سایت مسابقه میشه.حتی یوزر و پسورد خودم رو هم بهشون دادم و وارد مسابقه هم میتونست بشن.
    در 50 دقیقه آخر مسابقه با یکی از دوستام تماس گرفتم و ایشون ورودی سوال رو برای من میفرستادن و من خروجی و سورس برنامه رو به ایشون میدادم که بفرستن ولی هر بار زمان تعین شده تمام میشد و این جریان ادامه داشت.اصلا از تغیر صورت سوال و بقیه موارد هم خبری نداشتم.

    این مسابقه گذشت و من نتونستم در دور دومش شرکت کنم ولی دوست دارم بدونم که دلیل اینکه نمیشد وارد سایت مسابقه شد رو بدونم.

    ولی جدن از پیگیری های دوستان واقعا تشکر میکنم.بارها و بارها تماس گرفتم و هر بار بهتر از بار اول پاسخگو بودید که واقعا تشکر میکنم
    با وجود اینکه این مسابقه خاطره بدی برام شد ولی از پاسخگویی شما خیلی خوشحال و راضی هستم.واقعا خسته نباشید
    ممنون
    پاسخ:
    متاسفانه برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بر خلاف استانداردهای رایج، اقدام به کش کردن DNS ها به مدت طولانی و بیشتر از مقدار قانونی می کنند. در اثر این اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه ای سایت هایی که از راه اندازی اونها یا تغییرات آی پی اونها زمان کوتاهی میگذرد، توسط مشتریان آن ISP ها قابل مشاهده نخواهند بود. سایت مسابقه برنامه نویسی بیان هم از آنجا که تازه تغییر آی پی داشت، متاسفانه توسط مشتریان شرکت های سودجو قابل رویت نبود.
    امیدواریم در دوره های بعد شاهد حضور بدون مشکل شما دوست عزیز باشیم.
  • شرکت کننده
  • بنظر من اگه یک نفر هر دو مسابقه ی دانش اموزی و ازاد رو شرکت کنه فرصت رو از کسی می گیرند که می تونست تو یکی از مسابقات شرکت کنه و رقابت کنه چون یک نفر هر دو رو شرکت کرده
    سلام
    چرا دانش آموزان نمی توانند در هر دو مسابقه حضوری و دانش آموزی شرکت کنند؟ اگر مشکل بردن دو جایزه توسط یک نفر است، می توانید فقط جایزه یک مسابقه را به او بدهید.
    شرکت کردن در مسابقه و رقابت با دانشجو ها و دیدن سوالات سخت تر می تواند کمک به پیشرفت آنها کند.
    با تشکر
     به شرکت کننده:
    خوب اگه یه دانش آموز حق شرکت توی مسابقه ی آزاد رو نداشته باشه اون وقت بالاخره اونم یه آدمه و شرکت کنندس و حقش ضایع شده.
    در ضمن اگه قرار باشه دانش آموزا نیان اون وقت دیگه اسمش آزاد نمیشه میشه دانشجویی
    تازه میتونن اون نفرات 15 تا 25 رو از غیر دانش آموز ها انتخاب کنن و دانش آموز هایی که نمره شون از نفر آخر بیشتر شده رو هم قبول کنن
    مگه چند تا دانش آموزن که قراره برن بالا که سرش چونه میزنید ؟(7 تا)
     دستتون درد نکنه!
    می دونم بچه ها همه تشکر کردند ولی خواستم من سهیم باشم و خدا قوت بهتون بگم.
    اینکه شرکت بیان دست به همچین کاری زده خیلی ارزشمنده. سطح مسابقات بسیار بالا و خوب بود و من از این شش ساعتی که مداوم در کنار شما بودم لذت بردم.
    قطعا برگزاری این مسابقات انگیزه بیشتری در همه ما برای بهتر شدن ایجاد کرد.

    یک انتقاد دارم: خیلی ها خبر نشدند و اطلاع رسانی خوب نبود.

    یک پیشنهاد هم داشتم: امکانش هست دعوتنامه بلاگ رو به همه کسانیکه به دور بعد راه پیدا کردند بدید؟ پیشاپیش ممنون !

    پ.ن : این حروف کپچا از سوالات مسابقه هم سخت تره!
    پاسخ:
    پیشنهادات خود را برای بهتر شدن اطلاع رسانی برای دوره های بعد حتما مطرح کنید. هر کدام از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان چطور می توانند به اطلاع رسانی بهتر کمک کنند؟

    پیشنهاد افزایش دعوتنامه و تقدیر نامه در دست بررسی است و احتمالا عملی خواهد شد.
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید به خاطر زحمات فراوانی که کشیدید
    یه نکته ای می خواستم عرض کنم در مورد ناکافی بودن تست کیس های سوال 5:
    در جواب poopi و بابک گفته بودید که کدهای ارسالی مجددا بررسی می شن اما توی کانتستی که امکان تلاش مجدد وجود داشته زیاد عادلانه نیست
    چون اگه تست کیس ها در زمان برگزاری کانتست کافی بودن و جلوی راه حل های غلط برای سوال 5 گرفته میشد شرکت کننده ها این فرصت رو داشتن که دوباره تلاش کنن و راهشونو درست کنن ولی الان با بررسی دوباره کدها (خارج از زمان مسابقه) این فرصت عملاً از اون افراد گرفته میشه

    پ.ن.: کپتچاهاتون رو آدما که نمی تونن حل کنن مگه یه روز روبات ها بتونن! :دی
    این مسابقه کی اعلام شد؟
    چرا بقیه خبر نشدن. برگزار نمی کردید خیلی سنگین تر بود تا اینکه مخفیانه برگزار بشه.
    پاسخ:
    موافق این جمله شما نیستم که چون شما مطلع نشده اید پس بهتر بود مسابقه برگزار نشود.
    ما نهایت سعی خود را برای اطلاع رسانی انجام داده ایم. با این حال امیدواریم در دوره های بعدی با کمک شرکت کنندگان اطلاع رسانی بهتر صورت بگیرد.
    البته ظاهرا صداو سیما و خبرگزاری ها هم علاقه ای به انعکاس اخبار مسابقه نداشتند و اخبار علمی و فنی دیگری همچون آخرین محصولات شرکت های گوشی ساز خارجی از اولویت خبری بیشتری برخوردار بوده است.
     کسانیکه در مسابقه شرکت کردند هم اینقدر معرفت نداشتند بقیه رو خبر کنن. ترسیدید جایزه از دستتون بره؟!
    پاسخ:
    مطمئن هستیم که اکثریت کسانی که در این مسابقات شرکت داشته اند از جدی تر شدن رقابت استقبال می کرده اند و جایزه صرفا نمک مسابقات ما بوده است.

    اگر پیشنهادی برای اطلاع رسانی بهتر برای دوره های بعدی دارید لطفا اعلام کنید.
     کاملا موافقم که نباید سوالا با تست کیسای درست الان ریجاج شه . چند نفر هستن که ۴ تا سوال رو تو کمتر از ۹۰ دقیقه حل کردن . مسلما اگه می دونستن راهشون غلطه تو ۹۰ دقیقه بعد یه کاری می کردن

    ممنون به خاطر برگزاری مسابقه . خسته نباشید ;)
    پاسخ:
    ممنون. شما هم خسته نباشید.
    تصمیم در این باره صرفا با کمیته داوران است.

    فکر می‌کنم اگه سؤالی قراره ریجاج بشه سؤال 3 هستش که مردم چند ساعت با جواب 0 می‌فرستادند و wrong می‌خوردند و تعجب می‌کردند! آخرش هم فهمیدند که به جای 0 باید No Solution چاپ شه! اگه ریجاج شه و جواب 0 هم پذیرفته شه، لا اقل تایم و wrongهای مردم در این سؤال کم می‌شه. تازه مطمئنم که هستند کسانی که کلاً نفهمیدند که صورت سؤال عوض شده و همون حل نکرده ولش کردند. در کل اگر بخواد عادلانه و غیر جهان سومی کار بشه باید نتایج این مسابقه کنسل شه، ولی انتظار یک همچین کاری رو توی ایران ندارم مطمئناً!

    در ضمن می‌دونم که چقدر برای این مسابقه زحمت کشیده شده، ولی واقعاً از این همه طراح سؤال و برگزار کننده‌ای که هر کدومشون مدال‌های طلای رنگارنگ کشوری و جهانی دارند انتظار می‌رفت توی کارهاشون انقدر سهل‌انگاری نکنند و کمی به وقت و انرژی شرکت‌کننده‌هاشون احترام بگذارند و دقیق کار کنند. هر چی باشه مثلاً قرار بوده نخبه‌های این کشور بیان با هم رقابت کنند، نه 4تا بی‌سواد از سر کوچه!

    دانشگاه آزاد مشهد 7 سال مسابقه آنلاین (مرحله اول) برگزار کرد، واقعاً به ندرت ایرادی توش پیدا می‌شد. ایرادهایی هم که بود در این حد نبود که یک نفر به جای ده نفر اول بشه 52! معمولاً هم دو مرحله برگزار می‌کرد تا تأثیر اشکالات به وجود آمده کم‌تر بشه.

    همه این‌ها رو گفتم نه برای این که انتقاد کنم، بلکه می‌خوام بدونین که مسابقه حتی برای کشوری مثل کشور ما در سطح متوسط رو به پایین برگزار شد، بنابراین سعی کنین به خودتون مغرور نشین و برای دوره‌های بعدی دقیق‌تر کار کنین.

    با تشکر

    پاسخ:
    از تذکرات شما متشکریم.
    برای دوره های بعدی، بهبود های فراوانی را مد نظر داریم و قطعا نظرات شما و سایر شرکت کنندگان هم به ما کمک خواهد کرد اما در جملات شما چند مغالطه وجود دارد که از افراد ممتازی چون شما بعدی است.
    ضمنا اگر ان شاءالله در مسابقات جهانی بیشتری شرکت کنید مسلما نظرتون درباره سطح برگزاری این مسابقات تغییر خواهد کرد.
    به عنوان یک شرکت کننده وظیفه داشتید به پیام های داوراان توجه کنید.

    نکته بسیار مهم: ببرسی های کمیته داوران بر روی نتایج و کدهای ارسال شده اکثریت این چند نفر دوست عزیزی که اعتراض می کنند نشان می دهد که تحت هیچ شرایطی جزو پانزده نفر اول قرار نمی گرفته اند.
    البته حتی اگر قرار می گرفتند نیز همانطور که بارها گفتیم به عنوان یک شرکت کننده وظیفه داشته اند به پیام های داوراان توجه کنند.

  • عمو ارسلان
  •  یک کم شوخی:

    اگه این ایرادا نبود اول می شدم من... با این کانتستاتون... اه... :))
    پاسخ:
    چند نفر دیگر هم همین نظر را دارند، تا اینجا فعلا چهار نفر اول داریم.
     برخی هم معتقد هستند اگر مسابقه ما نبود موهای سرشان نمی ریخت و چاق هم نمی شدند و با نامزدشان هم به اختلاف نمی خوردند و هنوز می توانستند با هلیکوپتر شخصی اش تخت گاز بروند!
     سلام

    من نمیفهمم اگه دانش آموزا نباید شرکت میکردن خب از اول میگفتید یکیش دیگه!
    بعدم باید میگفتید دانشجویی، آزاد یعنی هرکس با هر سنی میتونه شرکت کنه دیگه!

    اگر منعی بوده اصلا نباید میذاشتید که ثبت نام بشه توش وگرنه دانش آموز صبح پا شده، سه ساعت از وقتشو گذاشته و اینکارو کرده با همه ی مشکلاتی که داشته و مثلا ممکنه 10 تا کارشم کنسل کرده باشه چون فکر کرده نه واقعا میتونه شرکت کنه. وگرنه که خب بعدا سؤالا موجود بوده و میتونسته سر فرصت مسائلو حل کنه...

    اگه دانش آموزی هست که میتونه با همه ی اون دانشجو ها و ... رقابت کنه و جایزه ببره خب برده چرا نباید جایزه رو ببره؟ حقشه که جفت جایزه ها رو ببره. (به شخصه اصلا قبول نشدم ولی...)

    منع مسابقه دادن دانشجوها تو دانش آموزی عاقلانه است ولی اینکه بگی دانش آموزا نتونن با دانشجو ها مسابقه بدن، خب دلیل میخواد و میگم حتی دلیل جایزه هم درست نیست چون حقشه خب بذار ببره!

    پ.ن : بابا این کپچائه یا قفل گاوصندوق بانک؟!
    پاسخ:
    مرحله نهایی مسابقات دانش آموزی و آزاد در یک روز برگزار خواهد شد. عملا امکان شرکت در هر دو مسابقه وجود ندارد.
    حتی اگر امکان آن وجود داشته باشد بهتر است برای اینکه افراد بیشتر فرصت شرکت در مسابقه حضوری  را داشته باشند شما یکی را انتخاب کنید.

    با این حال درخواست شما را منتقل خواهیم کرد. چون هم مدیر عامل شرکت و هم تعداد دیگری از همکاران ما، در دبیرستان های تهران تدریس می کنند، بعید نیست تسهیلاتی برای دانش آموزان مستعد قائل شوند. اصل برگزاری مسابقه برای دانش آموزان هم به دلیل همین توجه ویژه بوده است.
  • شخصی از شرکت کننده ها
  •  سلام

    الان تو این نظرات یه سریشونو جواب میدین یه سریشونو نه. چرا؟ خب اونام سؤال پرسیدن دیگه؟
    پاسخ:
    تا پنج شنبه حدود ساعت 10 شب، سعی کردیم به تمام سوالات پرسیده شده در بخش ارتباط با داوران چه در مسابقه تمرینی و چه در مسابقه آزاد و چه دانش آموزی حتی با وجود اتمام مسابقه جواب بدیم. ما به همه سوالات پاسخ دادیم، حتی سوالات افراد مبتدی که به اشتباه در این مسابقه شرکت کرده بودند چون دوست داشتیم هدف علمی و ترویجی خود را کامل کنیم. حتی به سوالات دانش آموزانی که برنامه نویسی یلد نبودند هم پاسخ دادیم و سعی کردیم لااقل با معرفی منابع خوب پاسخگوی آنها باشیم.

    تا قبل از شروع روز جمعه هم به همه پیامهای وبلاگ که نیاز به پاسخگویی داشت جواب داده شد. پاسخ سوال شما هم که در عصر جمعه ارسال شده است در ساعت بیست و سه جمعه در حال پاسخ داده شدن است!

    ضمنا با وجود اینکه شما با چهار اسم متفاوت سوالات خود را پرسیده اید (جوسازی) باز هم به همه آنها محترمانه جواب داده شده است!

    @شخصی از شرکت کننده‌ها:

    اگه می‌خواین جوابتونو بدن، باید فقط تشکر کنین و بگین که این کانتست یه شاهکار بوده. فقط در این حالت زود بهتون جواب می‌دن! اینو که دیگه خودتون می‌دونین که ؛-)

    پاسخ:
    بابت اینکه بعد از چند روز بیخوابی همکارانم، موفق نشدیم پیام های عصر جمعه شما رو بلافاصله جواب بدیم، از طرف خودم و همه دوستانم و مسئولان شرکت از شما عذرخواهی می کنم.
    نیازی به تشکر نیست. همین که شما در مسابقه شرکت کردید نشان دهنده لطف شما است.
    من به عنوان یکی از مسئولان برگزاری مسابقه، برخی انتقادات عجولانه، گزنده و غیر منصفانه را به حساب ادامه هیجان مسابقه و علاقه این افراد به رقابت می گزارم و امیدوارم سایر همکاران هم دلگیر نشوند.
    موفق باشید
  • تیمم و تیمم و تیمم و تیمم، این بود تیمت؟
  •  @ آذرخش
    بابا بیخیال...!! مگه آقا یا خانم پاسخگو روز تعطیل نداره؟ بذار شنبه ببین چه جوابهای رنگارنگ و باحالی تقدیممون می کنه.

    @ بیان!
    یه مسابقه حل کردن کپچا بذارید!
    پاسخ:
    حق با شما است. کپچا به زودی آسان تر خواهد شد!
     سلام

    قصد من جوسازی نبوده. صرفا اسم قبلی ای که گذاشته بودم رو یادم نبوده! همین...

    اصلا هم قصد جوسازی خاصی نداشتم! چون تنها پستی که مربوط به هم بوده این پاسخ ندادنه هست! همین و بس وگرنه هیچکدومشون ربطی به هم نداره تاجایی که یادمه.

    ببخشید خلاصه. اصلا قصدم همچین کاری نبود.

    درباره ی پاسخ دادن هم منظورم این نبود که دیر جواب میدید منظورم اینه که چرا مثلا بالایی و پایینی یه کامنتو جواب میدید به اون کامنت جواب نمیدید.

    وگرنه که سرعت جواب دادن بالاست خب! ضمنا خداییش من اون نفر تشکر و ... نبودما!(احساس کردم فکر کردید هستم... حالا...)
    پاسخ:
    سلام. خدارو شکر.
    پاسخ به برخی نظرات نیازمند مشورت و یا بعضا تصمیم مدیران شرکت است برای همین بعضا دیرتر جواب داده می شوند.
    برخی پیام هایی هم که مستقیما جواب داده نشده اند به این خاطر است که جواب آنها در پیامهای مشابه داده شده است.
    موفق باشید

     سلام مجدد

    با تشکر از این که جواب دادین :).

    دقیقاً منظورم این بود که selective جواب می دین. به هر حال کامنتی که فکر می‌کنین نیازی به جواب نداره هم اگه جوابشو ندین به نگارنده‌اش بر می خوره و احساس خوبی بهش دست نمیده. در ضمن، من اولین کامنت بی جوابم پنجشنبه ظهر بود، نه جمعه ؛)

    در مورد کامنت جمعه‌ام، تا حالا خودم چندتا کانتست دانشگاهی برگزار کردم، الانم داریم تدارک یه مسابقه کشوری رو برای آبان می بینیم و میدونم چقدر انرژی می خواد این کار، بنابراین در این که زحمت زیادی کشیدید و وقت و انرژی زیادی صرف کردید شک ندارم. ولی به طور کلی فکر می‌کنم اگه مشکلات مطرح نشه و در مورد اشتباهات و بی‌دقتی‌ها واکنش نشون داده نشه، وضعیت به سوی سراشیبی خواهد رفت. پس باید اشکالات صریحاً طرح بشه و واقعاً انتظارم از این همه المپیادی خیلی خیلی بالاتر بود و اشتباهات زیاد در این حد رو هنوز هم نتونستم هضم کنم. (البته خودم می دونم که وقتی کانتستی برگزار می کنیم، انقدر زحمت داره که چندتا اشتباهاتی رو که پیش میاد به خودمون می بخشیم، بنابراین حق می دم که از دید شما اشتباه در صورت دوتا سؤال و... زیاد به چشمتون نیاد، ولی با توجه به این که کانتست فقط 5 سؤال بوده فکر می کنم کلاً جدول رو همین اشتباهات زیر و رو کرده). اگر هم غیر مغرضانه نگاه کنید به انتقادم، فکر نمی‌کنم بی‌انصافانه موضوع رو مطرح کرده باشم.

    به هر حال قصدم گزند نبوده و در کل کسانی که من رو میشناسند می دونند که انتظار دارم همه چی به ایده آل نزدیک باشه و زیادی در این موارد سخت‌گیرم و برای رسیدن به ایده آل از خودم خیلی انرژی می ذارم. امیدوارم به دل نگرفته باشید و این انتقادات رابطه دوستی دورادوری که به وجود اومده رو خدشه دار نکنه. هدف فقط بهبود هستش ؛)

    موفق باشید :)

    پاسخ:
    سلام و درود
    خیلی از دوستان برگزار کننده موافق باز کردن بحث دریافت نظرات شرکت کننده ها نبودند ولی دقیقا به همین خاطر که مطمئنیم شنیدن نظرات، به پیشرفت کار کمک می کند از انتقادات و پیشنهادات استقبال می کنیم.
     ایده آل گرایی شما هم برای ما قابل تحسین است و اگر با روال های کاری بیان آشنا باشید و یا با محصولات ما کار کرده باشید می دانید که این ایده آل گرایی در بیان هم وجود دارد و موجب تحسین و رضایت کاربران شده است.
    در مجموع برای برگزاری این مسابقات (آزاد و دانش آموزی هر کدام سه مرحله ) بیش از 30 سوال جدید طراحی شده است که شما باید بهتر بدانید چه کار سخت و طاقت فرسایی است. و گاهی جلسات طرح سوال تا صبح روز بعد به طول انجامیده است. همه این تلاش ها برای این بود که سوال تکراری داده نشود و مسابقات برنامه نویسی مطابق با استاندارهای بیان برگزار شود.
    یکی از نقاط امیدوار کننده برای ما در این مسابقات این بود که clar های صادر شده همگی به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن منتشر شده اند. لذا مشی چند دوست عزیزی را که نتایج خوب دیگران را نمی پذیرند و برای توجیه نتیجه خود بهانه جویی می کنند را نمی پسندیم. (قطعا می دانید که منظور شما نیستید). بهبود های فراوانی را برای دوره های بعد مد نظر داریم که امیدواریم مسابقات بیان را به مسابقه ای مثال زدنی در سطح جهانی برساند.

    در مجموع این دلسوزی شما برای مسابقات، قطعا برای ما ارزشمند است و انگیزه ما را برای برگزاری هرچه بهتر دوره های بعد دو چندان می کند. موفق باشید.

     باز هم ممنون که جواب دادین :)

    موضوع فقط کدهای ارسال شده نیست. موضوع بیشتر وقتی است که شرکت کنندگان تا زمانی که متوجه تغییر سؤال شدند از دست دادند. خودم به شخصه بالای 1 ساعت از وقتم رو گذاشتم پای سؤال 3 تا بفهمم مشکلش چیه، آخر هم وقتی دیدم اکسپت نمی شه رفتم سراغ پارسر نوشتن برای سؤال 4 تا امتیاز بالاتری نسبت به سؤال 5 بگیرم و یک کم از امتیاز از دست رفته ی سؤال 3 جبران شه. در نهایت وقتی فهمیدم صورت سؤال عوض شده و اکسپت گرفتم سریع سؤال 4 رو زدم که موقع آپلود با این که نوشته بود 8 دقیقه وقت دارم برای آپلود جواب، با زدن ارسال 404 داد و وقت تموم شد. کاملاً منظورم اینه که اگه صورت سؤال عوض نمی شد حتی میتونستم پارسر سؤال 4 رو هم به پایان برسونم و 5 اکسپت بشم.

    البته فقط در راستای شفاف‌سازی بود ؛)

    باز هم ممنون که وقت گذاشتید. شاد و خندان باشید :)

    پاسخ:
    اختیار دارید، چند نکته:
    1. چرا به بخش ارتباط با داوران مراجعه نکردید؟ فلسفه وجودی این بخش چیست؟! چه کسی مسئول عدم توجه شما به بخش پیام داوران است؟
    2. قطعا می دانید که وقتی که برای ارسال هر جواب داده می شود در محدوده زمان کلی مسابقه است. یعنی اگر شما یک دقیقه مانده به پایان مسابقه فایل ورودی را بگیرید باعث نمی شود که نه دقیقه به وقت شما اضافه شود.
    3. تمام clar ها در زمان مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن منتشر شدند.
    4. من هم برای شما آرزوی موفقیت و شادکامی میکنم.

    با اجازه دوستان من می روم بخوابم تا فردا در شرکت بابت تاخیر مواخذه نشوم!

     ضمن عرض خسته نباشید برای برگزاری مسابقه، چند تا نکته بود که فکر می کنم بهتره مطرح کنم:

    1- دوستان انتقاداتی مطرح می کنند که به بهبود مسابقه در دوره های بعد بسیار کمک خواهد کرد و در بسیاری از موارد مشاهده شد که تیم شما انتقادپذیر است. اما در برخی موارد متاسفانه خیر. اگرچه به خوبی می دونم که امکان برگزاری مجدد مسابقات نیست، اما باید بگم با نظر دوستانی که نتیجه رو به خاطر اشکالات حین مسابقه نامعتبر می دونن کاملا موافقم. البته باز هم تأکید می کنم که در بسیاری از مسابقات مهم اشتباهات تأثیرگذاری رخ داده و مسابقه دوباره برگزار نشده. اما به خاطر ندارم که مقصر این اشتباهات شرکت کنندگانی شناخته بشن که به هر دلیل به clar توجه نکردن. خواهش می کنم توجه کنید که اشکال در سوال با ابهام در سوال دو معقوله کاملا جدا هستند. فقط در مسابقه دوم سوالات 3، 4 و 5 اشکال داشتند. (اشکال در خروجی، اشکال در ترتیب AND و OR و کامل نبودن تست ها برای رد کردن همه پاسخ های اشتباه در آخرین سوال) فکر می کنم خود من و شما هم اگر در چنین مسابقه ای نتیجه دلخواه را نگرفته باشیم، نسبت به نتایج مسابقه اعتراض خواهیم داشت.

    2- سیستم clar در کل خیلی بد طراحی شده که فکر کنم این مورد رو پذیرفتید. clar ی که  همزمان به اطلاع تمامی شرکت کنندگان نرسه مسابقه رو از حالت جوانمردانه خارج می کنه. البته همون طور که اشاره شد در مسابقات معتبر معمولا رسم بر این هست که بلافاصله بعد از clar هم متن سوال رو تصحیح می کنن تا احتمال رخ دادن اشکالی از این دست به حداقل برسه.

    3- خیلی خوب هست که ایده های جدیدی برای محاسبه امتیاز هر شرکت کننده با در نظر گرفتن کاستی روش های موجود مطرح کردید. اما نظر شخصی من این هست که این روش های جدید نیازمند دقت بیشتری هستند. اگرچه سیستم امتیازدهی تأثیر منفی زیادی در روند مسابقه نداشت، اما به نظر من سیستم باید برای شرکت کنندگان ملموس باشه. به عنوان مثال  هر شرکت کننده باید دقیقا بدونه تأثیر ارسال اشتباه در نتیجه چه خواهد بود و آیا ارزش داره با چند ارسال random حالت های خاص مساله رو بررسی کنه و یا از اول و با دقت کد رو debug کنه. فکر کنم باز گذاشتن مرز شرکت کنندگان راه یافته به مرحله بعد هم نشات گرفته از همین اشکال باشه. البته نمی دونم تصمیمتون در آینده برای برگزاری مسابقه چی هست و در چه بازه زمانی اقدام به برگزاری مسابقات می کنید، ولی حدسم این هست که به خاطر سختی کار نتونید این زمان رو به کمتر از 6 ماه کاهش بدید و به همین خاطر فکر می کنم، این بازه، بازه ای نیست که روش های جدید امتیازدهی رو بشه در اون امتحان کرد.

    4- تنها مسابقه ای که در حال حاضر از روش ارسال تست استفاده می کنه GCJ هست (حداقل بین اون هایی که من میشناسم) که با این روش شما تفاوت زیادی داره. مهمترین اشکال این هست که وقتی شما یک سری مجموعه تست کامل در اختیار کاربر قرار می دید، کاربر می تونه در صورت اشتباه در پاسخ، این مجموعه تست رو آنالیز بکنه و مشکل کدش رو برطرف کنه. حتی می شه الگو هایی که شما برای ایجاد تست استفاده کردید رو شناسایی کرد و احیانا از این قضیه سوء استفاده کرد. البته این چیزی هست که شاید زیاد اتفاق نیافته، اما اگر یک مورد هم اتفاق بیافته در چارچوب قوانین یک تخلف رخ می ده و مثل اشکالاتی می مونه که در قوانین اقتصادی وجود داره.

    5- مورد آخر هم مربوط هست به مسابقه قبل که سوالات تا حدی نامفهوم بود و خوب این مورد از طرف شما مردود بود. اما آماری که خود شما اعلام کردید نشون می ده حتی در سوال های آسون مسابقه هم تعداد غیر قابل توجیهی راه حل غلط وجود داشت. البته مسابقه دوم از این نظر خیلی بهتر بود.

     بعضی از مواردی که اشاره کردم قطعا خیلی برای اولین دوره برگزاری یک مسابقه سخت گیرانه است، اما فکر کنم بشه در مسابقات بعد روی اون ها فکر کرد. لازمه دوباره اشاره کنم تلاش شما برای شروع چنین حرکتی نفسا شایان تقدیر هست و امیدوارم مطالبی که من و دوستان اشاره می کنم رو به عنوان یک پیشنهاد در نظر داشته باشید و به کار خوبی که شروع کردید ادامه بدید.

    موفق باشید
  • عمو ارسلان
  • من نیستم جزو نفراتی که حس می کنن باید اول می شدن. من به اندازه کافی سوتی دادم اونروز که همینشم از سرم زیاده....
    ولی منم با پیلوپ موافقم که سیستم امتیاز دهیتون رو هواس (حداقل واسه ما ملموس نیست) مثلا توی ای سی ام می شد قشنگ فهمید الان با توجه به اسکوربرد چی کاره ای، ولی با این سیستم شما نمیشه. من که خودم با کلرها مشکلی نداشتم چون تناوبی هم اسکوربورد و هم کلرها را همیشه چک می کنم. ولی به جای این که چشمک سیاه و خاکستری بزنه، از همون نارنجی که اون بالای صفحه مسابقه گذاشتین استفاده کنین که قشنگ تو چشم بزنه. اینم که سوال آحرتون در این حد بوده که با یک for ساده می شده اکسپت گرفت خوب یه جوریه (مرامی این دیگه مشکله) هم واسه یه عده کسایی که زود گرفتن این سوالو، هم واسه یه عده از اونایی که دیر گرفتن، مثلا من خودم خیلی وقته درست حسابی کانتست ندادم، بعد می دونستم این مساله با 2-sat حل میشه ولی این که خود 2-sat چه جوری حل می شه را یادم نبود رفتم توی نت گشتم دنبال 2-sat تا یادم اومد کلی طول کشید. بعد یکی دیگه بیاد سه سوت یا بک راه حل اشتباه سوال رو بگیره زور داره یک کم. ولی بازم میگم کانتستنت اگه کانتستنت باشه توی هر شرایطی کارشو می کنه.
  • تیمم و تیمم و تیمم و تیمم، این بود تیمت؟
  • سلام
    48 ساعت گذشت ها!
    آقای کمیته داوران(!) دست بجنبون!
     با سلام
    قبل از هرچیز من هم میخوام مثل بقیه دوستانم حسابی ازتون تشکر کنم. این تشکرات صرفا یه کار کلیشه ای نیس. بابت اینه که واقعا کار ارزشمندی انجام دادید و چون اولین دوره ای هس که برگزار میکنید طبیعتا مشکلات زیادی میتونه بوجود بیاد. یکی از دوستانم گفتن که دانشگاه آزاد مشهد اینطوره... ولی همون دانشگاه آزاد هم با وجود اینکه چندین دوره هس مسابقاتش رو برگزار کرده ، باز هم در دوره آخر دیدیم که چقد اشتباه داشتن...
    بعد از این حرفا منم خواستم مثل بقیه دوستانم یکم گلایه کنم ولی شاید متفات تر. اول قبلش بگم که بقول عمو ارسلان: "کانتستنت اگه کانتستنت باشه دیگه این حرفا..."
    راجب سوال 3 گفته بودید که باید clar  ها رو میخوندید ولی من اولین نفری بودم که سوال 3 رو سابمیت کردم و اون موقع اصلا clar در رابطه با تغییر صورت سوال نبود و حدود 1.5 طول کشید تا فهمیدم سوال عوض شده.خودتون بهتر میدونید که 1.5 تو یه کانتست 3 ساعته یعنی چی...
    راجب سوال 5 هم که سوال واقعا جالبی بود، فقط تعداد بسیار کمی از کسایی که AC گرفته بودن میدونستن این سوال با sat-2 حل میشه و از این حین نتایج خیلی میتونس متفاوت باشه(البته کد 2-sat خودم یه bug کوچیک داشت و اینقد سوال 3 وقتمو گرفته بود که فرصت نشد درسش کنم)
    سوال 4 هم که اکثر دوستان توضیح دادن
    ریجاج کردن این سوالات رنک منو خیلی بهتر میکنه ولی اصلا معتقد به این کار نیستم چون مسابقه تمام شده و حق بسیاری از دوستان دیگه ضایع خواهد شد

    در نهایتم میدونم که برگزاری مجدد این مسابقه غیر ممکنه ولی این سوال رو از شما عزیزان داشتم که : "در کانتسی که 60% سوالات اشکال داشته آیا باز هم میشه به اسکوربورد پایانی اعتماد کرد؟"

    با تشکر
     با سلام

    اول از همه منم از برگزاری مسابقه تشکر می کنم و همچنین خسته نباشید می گم

    اشکالاتی که در مسابقه بوده بحث شده و من در این مورد چیز دیگه ای نمی خوام بگم

    فقط می خواستم یکی از دوستانی که با 2-sat مسئله 5 رو حل کرده یه توضیحی در مورد روشش بده. چون با چند تا از دوستان به این نتیجه رسیده بودیم که 2-sat عادی جواب غلط می ده که تو کانتست مورد قبول واقع شده ( ما دو روش دیگه رو که یکیش تطابق ماکزیمم و دیگری پیدا کردن دور توی گراف کسایی که چیزی در موردشون مشخص نیست رو دیدیم که درستن)

    ممنون
     به alireza:
    من نمی دونم با 2-sat راه حل درستی هست یا نه ولی حتی اگه درست باشه این دلیلی بر این نمیشه که هیچ راه حل درستی به جز 2-sat وجود نداره. مثلا تطابق بیشینه یه راه حل درسته که اثبات ریاضی (درست :D ) هم داره.
     منم اول شروع کردم به 2Sat زدن اما تموم که شد دیدم تو رابطه اشتباه کردم. برای منم اینکه چه طور مساله را به 2Sat تبدیل کنیم جالبه و اگه دوستان مشکلی ندارند که همین جا وگر نه با پیام خصوصی راه حلش را برای من توضیح بدین ممنون میشم.
    فکر میکنم و اگه اشتباه نکنم راه حل تطابق بیشینه هم اگه تعداد تست های بزرگ بیشتر میبود مشکل زمان میخورد. من اینم اومدم بزنم که دیدم زمانش ممکنه مرزی بشه و ریسک داره.
    پاسخ:
    همونطور که قبلا اعلام شده بود به زودی کدهای ارسالی شرکت کنندگان در مرحله دوم منتشر خواهد شد.
  • همون یکی، سلام و ...(جهت جلوگیری از جوسازی :D)
  •  سلام
    والا درباره ی پیام داوران و... که خب من نمیدونم ولی به شخصه چندین بار اونجا رو چک میکنم اما وقتی به یه سؤال نرسیدم مسائل مربوط به اون رو نمیخونم!

    من خودم بعد از اینکه clar مربوط به no solution فرستاده شد سؤال 3 رو خوندم، و خب تو متن سؤال چیزی نبود و گذشت و من دیدم رانگ میده و تعجب کردم که چرا...

    اما بعد تازه یاد اون clar افتادم. بنابراین این مشکل تو سؤال طبیعیه اما اینکه خیلیا pdf گرفتن دلیل نمیشه برای اون 1%ی که نگرفتن سؤالا رو تغییر ندید!

    کلا مسابقه مسابقه ی خوبی بود!

    ها این سؤال پنجو یکی توضیح بده؟ خب مگه کافی نیست که شرایط طوری باشن که در بهترین حالت همه خوش حال باشن؟ خب یعنی باید همه شرکت کرده باشن و اون انتخاباشون یه سری شرایط خاصی داشته باشن دیگه.

    حالا توضیح میدم اگه کسی از شرکت کننده ها حوصله داشت جواب بده :

    1- اگه انتخاب ها یکی باشن(مفهومشون... یعنی هردو بگن در دست یه نفر خاصه) در بهترین حالت هر دو خوش حال هستن
    2- اگر یکی نباشند در بهترین حالت، یکی خوش حال خواهد بود و آن یکی هم آن است که تا الان یه انتخاب درست نداشته

    این نیست یعنی راه؟ :D
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.