مسابقات برنامه نویسی بیان

مسابقات برنامه نویسی بیان

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۶ - spider robot
    توی#

نکات مهم درباره مرحله حذفی

پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۱، ۰۶:۲۰ ب.ظ
  • تلاش های ناموفق همانند روال قبلی مسابقات بیان، نمره منفی خواهند داشت.
  • از آنجا که تمامی کدهای ارسالی برای codeforces نیز وارد سامانه تقلب یابی خواهد شد، ممکن است اعلام قطعی نتایج کمی بیش از زمان اعلام شده به طول بیانجامد.
  • شرکت کنندگان ایرانی فقط و فقط از طریق سامانه آزمون بیان حق دارند در مسابقه شرکت کنند.
  • استفاده از بیش از یک حساب کاربری در حین مسابقه تقلب محسوب می شود.
  • برقراری ارتباط با سایر شرکت کنندگان در حین مسابقه تقلب محسوب می شود.
  • از ارسال پیام بی مورد برای داوران یا درخواست راهنمایی در حین امتحان خودداری نمایید. 

به امید دیدار شما در مرحله نهایی، موفق باشید !

  • برگزارکننده مسابقه

news

نظرات  (۸۶)

انشالله که سوالات این دوباره از توضیحات روشن تری برخوردار باشند:دی
به امید دیدار در دور نهایی
انشا الله
برای همه ی دوستان آرزوی موفقیت دارم
ای کاش از این ACM های ایرانی بیشتر داشته باشیم.
  • حسن زنجانی
  • من هم امیدوارم مسائل روشن تر باشه چون تو آزمون قبلی کمی گنگ بود . راستی یک سوال ، شما به سازمان یا نهاد خاصی وابسته هستین ؟
    استفاده از بیش از یک حساب کاربری در حین مسابقه تقلب محسوب می شود.یعنی همزمان 2 اکانت  بایک کامپیوتر نمی تونن کد بزنن؟
    پاسخ:
    در حین مسابقه هر شرکت کننده، یک حساب کاربری جمعا در بیان و کدفرسز.
    امتحان؟! یاد بچه های المپیادی افتادم!
  • مسابقه دهنده!
  • اگه تو صفحه ی کانتست باشیم خودش وقتی شروع بشه به طور اتوماتیک صفحه رو رفرش میکنه یا نه؟
    پاسخ:
    خیر
    به امید آنکه همه صحبت ها و خبرها این باشد: "مهدی آمد."
    پیش به سوی سرافرازی و سربلندی

    ثبت نام در این مسابقه محدود به افراد خاصی می باشد.

    ای پیامی بود که موقع ثبت نام در مسابقه به من داده میشد

    یعنی 

    چی ... ؟

    من از دیشب تا الان میخام شرکت کنم ولی نمیتونم (ظاهرا مسابقه تموم شد)

    میخام مسابقه بدم (چیکار کنم ؟ ... کی دوباره مسابقه برگذار میشه ... ؟

    ساعت 19 شده ها!

    پس چرا مسابقه شروع نمیشه؟!!!
    اقا سرورتون خیلی خسته است
    ساعتتون عقبه !! ساعت از 7 گذشته ولی هنوز شروع نشده !!!
    پس چی شد ساعت 19:02 دقیقه است هنوز خبری نیست
    چرا شروع نشد مسابقه !!؟!
    پاسخ:
    مسابقه با سه دقیقه تاخیر شروع شد.
    سلام
    من اشتباهی تو ثبت نام مرحله حذفی گزینه ی دانش آموز رو زدم. همون که پرسیده مشغول به تحصیل هستید 

    اما میخوام تو آزاد شرکت کنم. راه برگشت نداره؟... آخه دانش آموز نیستم!
     :((
    سلام دقیقا کی شروع میشه؟

    پاسخ:
    مسابقه با سه دقیقه تاخیر شروع شد.
    salam
    tu soale 2 nabayad tu mesal 1 vaghti az shahre 3 mikhaym begzarim 6 saat vaysim???
    پاسخ:
    سوال درباره مسابقه فقط از طریق ارتباط با داوران
    سوالات حتی از دفعه ی قبل هم گنگ تره 
    دفعه ی قبل بهتر بود

  • ابوالفضل [NEON]
  • حیف شد، من نزدیک 2 ساعت دیر رسیدم، وگرنه حتما تو نیمه نهایی میدیمتتون دوستان
    همگی خسته نباشید
    ببخشید می شه بگید رتبه بندی دانش آموزی هم اعلام کنید ؟؟؟
    حتی غیر قطعی !!
    پاسخ:
    بله اعلام میشود.
    سلام
    لطفا سوال دوم رو برای n های کوچکتر از 1000 rejudge کنید.
    با سلام
    لطفا کد سوال "دوستان" بذارید
    با تشکر
    همگی خسته نباشید
    سوالا برای من دانش آموز که خیلی سخت بود سوال یک رو 15 دقیقه حل کردم و بقیه ی وقتم رفت سر سوال 2 که آخر هم با 3 بار اشتباه نتونستم جواب بدم !
    ما که زحمتمونو کشیدیم 2 تا خودکار و 4 تا برگه چک نویس خالی کردیم برای سوال 2 بازم حل نشد دیگه اجرمون با خدا ;)
    سلام
    همگی خسته نباشید

    یعنی واقعا تمدید نداره!!! ما کلی بسته بودیم نصفه شب کار کنیم؟!!!!

    می خواستم بدونم که آیا می تونیم از شرکت برق ادعای خسارت کنیم که از ساعت 9 برق رفت تا 10:15 دقیقه؟حد اقل پول تیشرت رو بگیریم
    برادران برنامه نویس خسته نباشید
    برادران داور هم خسته نباشید( من جمله کامپیوتر بیچاره ای که این ها رو تصحیح میکنه D: )
    متن سوالات رو یه مقدار پیچونده بودین ولی در کل ممنون 
    به قول برادر ایمان ما که زحمتمونو کشیدیم اجرمون با خدا
    سلام
    بچه ها خسته نباشید

    من سوال 6 رو فقط حل کردم
    اونم تا سوال رو دانلود کردم ، 4 دقیقه رفت
    برنامه داشت محاسبه میکرد که وقت تمام شد

    البته شاید کارایی الگوریتم من کم بوده که به بیشتر از 30 ثانیه زمان احتیاج داشت ، ولی به هر حال حس خوبی داشت حل این سوال

    ای داد و بی داد
    امان از اینترنت کم سرعت

    همگی موفق و پیروز باشید
    اینجا که من مسابقه دادم از ساعت 9 تا نزدیک 10 برق رفت .و فقط سوال اول رو تونستم جواب بدم .انشالله هرچی خاک گور کارمندای اداره برقه شهر ماست بقای عمر دوستان باشد .
    با تشکر از تیم بیان 
    خسته نباشید
    برای من که بدک نبود.
    تقریباً در حد تماشاچی بودم.... :)
    چرا انقدر ارقام فایل ورودی سوال آخر بزرگ بود؟؟
    این همه وقت گذاشتیم حلش کردیم ، با ارقام مختلف هم تستش کردیم ولی به علت ارقام فوق العاده بزرگ رم کامپیوتر فول میشد.
    میخواین میزان سطح برنامه نویسی رو بسنجین یا میزان سطح سخت افزار مون رو؟؟
    چه لزومتی داشت انقدر ارقام نجومی باشند؟؟
    با این حال مسابقه خوبی بود.
    دوستان خسته نباشید.
  • مسابقه دهنده!
  • راه حل هر سؤال رو منتشر میکنید؟(یه چیزی تو مایه های Editorial کدفورسز)

  • مسابقه دهنده!
  • به mohammad
    مشکلی سؤال در این بود که بتونی برای اعداد بزرگ حلش کنی. یعنی راه حلت باید طوری باشه که برای ارقام بزرگ جواب بده. مسئله سخت افزار نیست. برنامه ی شما باید طوری باشه که از رم و زمان معقولی استفاده کنه.
    حیف شد
    5مین اضافه تر میدادید که حرص نخوریم :(

    اومدم ج رو ارسال کنم تمومید

    دقیقا یاد مسابقه گوگل افتادم که همین بلا سرم اومد :(
    والله ما که لذت بردیم
    نمیشد سوالات مسابقات دانش آموزی رو جدا بگذارید؟
    من اول دبیرستانم و خیلی چیز ها از جمله xor و نشانه گر (یا هرچی که اون فلشه تو سوال بادکنک ها بود) نخوندم و فقط تونستم 1 سوال رو حل کنم
    باز خوشا به سعادت ما که برق قطع نشد!!!
    با تشکر از تیم بیان
    همگی (من جمله شرکت کنندگان) خسته نباشید.
  • کیارش دوست
  • سوال 3 که نامفهوم بود وباید زوووووور میزدیم تا بشد فهمید. فن بیان خوبی توش استفاده نشده بود.

    سوال 4 هم که هر چی tan و مثلثات بلد بودم زدم ولی نشد که نشد
    سوال 5 هم همون طور که اشاره کردن یک سری الگوریتم نویسی هایی توش بود که من هیچی نفهمیدم که نفهمیدم

    سوال 6 رو فهمیدم ها ولی طبق خروجی سوم نفهمیدم چطور جوابش 6 شد؟ وگرنه بقیش مشکل نداشت.

    همگی سلامت باشید
    سلام
    من دانشگاه ام تو استان محل سکونتم نیست.
    برای جایزه نفر اول استانی چطوری حساب می کنید؟
    سکونت دایم یا فعلی؟ (امیدوارم فعلی باشه... از روی آپی که می‌تونید تشخیص بدید.)
    عجب سوال عجیبی پرسیدم....
    یادم باشه بعدا الگوریتمشو بنویسم. :)
  • سوال پیکان قدیمی
  • سوال دوم را برای افرادی که در شروع مسابقه با ورودی حداکثر 1000 ارسال داشتند دوباره داوری نمی‌کنید؟ نتیجه می‌تونه کلا عوض بشه. اینطوری حق من و خیلیا دیگه از بین میره که! :(
    سلام
    متن سوال ها که ماشالله پر از سوتی بود.
    سوال سه که قشنگ گنگ بود باید رو هوا منظور رو حدس میزدی. بابا دو تا مثال درست و حسابی میدادین.
    سوال 6 رو هم هرچی پیچیدگی الگوریتم رو کم کردم بازم جلوی فایل ورودی به اون عظمت کم می آورد!
    ولی فقط واقعا دلم میخواد بدونم چرا جوابم برای سوال دوم رو رد میکرد!
  • کیارش دوست
  • شاید باورنکنید ولی الان که ریلکس تر از موقع آزمون شدم همه رو حل کردم الا 5 و 6

    5 که باید تبادل سیستمی باشه و 6 هم والا هنوز نفهمیدم اون 6 برای ارسال داده های سوم از کجا اومده.

    مسابقه خوبی بود. فقط یه سوتی کوچیک گاهی زمان بسیار زیادی رو برای رفعش از آدم میگیره
    چرا اینقدر مبهم بود. من فکر می کردم xor فقط واسه صفر و یکه آخه چه ربطی به xor داره سوال 6 !!!
    سوالای پارسال بهتر بود.
    من فکر می‌کنم چون خود طراح سوال میدونه سوال چیه به خاطر همین فکر می‌کنه بقیه هم منظورشو دقیقا میفهمن به خاطر همین درست توضیح نمیده. در صورتی که اشتباه می‌کنه بقیه روحشونم از هیچ چی خبر نداره!
    مثلا تو مرحله‌ی قبل تو سوال گردنبند باقالی در مورد بلافاصله بودن ترتیب‌های خانوادگی چیزی نگفته بود من کلی برنامه نوشتم و حالت‌های مختلف رو امتحان کردم تا جواب داد. یا تو همین مرحله که دیگه ابهام خیلی بیشتر شده بود.
    لطفا فایلهای ورودی و خروجی رو هم بذارید تا اونایی رو که حل نکردیم الان خودمون تستشون کنیم لابد!!




    ممنون :)
    سلام
    آقا یه نفر نیست بگه برای ۶ از چه ساختار و ساختمانی باید استفاده کنیم؟؟؟
    ما منتظریم....
    در جواب به ناشناس بالایی.xor واضح ترین سوال بود.فقط الگوریتمی که بتونه اون کارو بکنه پدر در آر بود.تو سی پلاس پلاس ^ علامت xor هستش.یعنی حتی لازم نبود xor رو بنویسید.
    میشه لطفن زودتر بگین تو رده بندی فعلی 10 دانش آموز برتر کدومان؟
    ممنون
    سلام
    من نتونستم امتیاز بیارم و خیلی ناراحتم
    ایا بازم این مسابقه اجرا میشه؟
    زمانش کی هست؟
    به دلیل اشتباه های زیاد در طراحی سوال و از بین رفتن حق عده ای که منجرب  بی عدالتی شده ،از مسئولین بیان خواستار برگزاری مجدد مسابقه حذفی می باشم. البته با رای گیری از دوستان و برگزاری رفراندم.
    متشکر ام.
    سؤال های بیان همیشه به شکل پیچیده {بیان} شده. دفعه اول نیست.
    برای صحت ادعای بنده به مسابقات قبلی رجوع کنید.
    سلام
    آقا ما همچنان منتظریم ... برای ۶ از چه ساختار و ساختمانی باید استفاده کنیم؟؟؟
    الگوریتم خیلی واضحه اما تکنیک نه....
    به زودی حل چند تا از سوالهای این مسابقه رو می‌گذارم.
    واسه سوال 6 باید  از مین هیپ استفاده کنید
    ولی نمی دونم چرا رانگ می خورد!!!!
    :(
    مین هیپ چیه؟
    سلام
    @ناشناس
    چطوری میشه تو c++
    xor کرد با چه include ای و چطوری باید بنویسیم این طوری ایا cout<<n^m;
    شبه کد هایی که نوشته بودین اصلا برای برنامه نویسان زبان های مختلف فراگیر نبود و بیشتر به کد های c شبیه بود تا این که شبه کد باشد
    به هر صورت من که خیلی متوجه نشدم 
    در ضمن زمان مسابقه برای تمام سوالات کافی نبود
    بهتر بود مسابقه دو بخش میشد و سه سوال در یک روز و سه سوال دیگر در روز دوم برای حل گذاشته میشد
    البته جلوی استادان بنده که داوران رو هم شامل میشه ما دیگه حرفی برای گفتن نداریم
    می شه 10 تای دختر و پسر و برنده و اینا رو مشخص کنید؟
    سلام
    پیشنهاد می کنم یکی عکس یک پیکان گوجه‌ای قدیمی رو بزاره تو سایت codeforces تا اون ها هم پیکان قدیمی رو ببینن
    هیچ نیازی به include نیست.دقیقاً مثل علامت جمع می مونه فقط به جای + علامت ^ رو می ذارید.
    متشکرم جناب 
    خانیکی
    سوال 3 بد بیان شده بود و مثال هایی که براش اورده بودید واقعا بد بود

    لا اقل یه جواب بدین بفهمیم نمردین

    پاسخ:
    سلام.
    عید شما مبارک.
    لطفا به توضیحات داده شده در آخرین پست وبلاگ مراجعه کنید.
    بابا این بیانی ها که مثل ما بیکار نیستند خونه زندگی دارن کار دارن.کلی هم زحمت کشیدن مسابقات رو راه انداختن یه دو روز استراحت بدین بهشون دیگه ...
    به نظرم سوال ساده‌ی ششم، علاوه بر الگوریتم، تا حدی وابسته به سخت‌افزار بود و طبعا اگر بنده بجای سیستم سلرون با رم 1 گیگم، به سرور اختصاصی 16 هسته‌ای دسترسی داشتم، برنامه رو روی اجرا میکردم که به time out نخورم :)
    البته طبیعیه که برنامه نویسان خارجی به دلیل قیمت دلار خیلی دسترسیشون به خرید یا اجاره سخت افزارهای قویتر بیشتر از ما ایرانیاس. حتی یه برنامه‌نویس خارجی رو می‌شناختم که برای حل سریع مساله‌ای، یه سوپرکامپیوتر اجاره کرده بود :)

    البته خدمت دوستانی که در خصوص سوال 6 پرسیده بودن هم باید عرض کنم که:
    خب راه اولیه‌اش اینه که زیبایی تمام زوج‌ها رو با دو حلقه for بدست بیاریم. حلقه اول به ازای i=1 تا i=1000 (اگر هزار نفر بودند) و حلقه دوم که داخل حلقه اوله به ازای j=i+1 تا 1000
    و بعد هم آرایه زیبایی‌ها رو سورت کنیم و اون تعدادی که می‌خوان رو از بین زیباترین‌های جمع کنیم.
    اما این کار برای اعداد بزرگ مشکل میشه چرا که برای اعدادی مثل 100,000 نفر (که در فایل ورودی هم وجود داشت)، آرایه زیبایی‌ها میشه 4,999,900,000 تا عضو! که هم ممکنه رم کامپیوتر شما نکشه یا ممکنه زبانی که شما باهاش برنامه نویسی می‌کنید، این تعداد عضو رو برای یک آرایه قبول نکنه.
    لذا راه حل مسابقه توجه به منطق XOR بود که بدونیم برای زیباتر شدن زیبایی یک عکس (که برابر xor زیبایی دو نفر بود) یکی از اون دو نفر باید زیبایی بالا و یکی زیبایی پایینی داشته باشه (تا اونی که زیبایی بالایی داره، رقم 1 باینری ارزش بالاش، موقع xor کردن محفوظ بمونه)
    لذا حسب تعداد عکسی که از ما درخواست شده، لازمه از تعداد افرادی که زیبایی متوسطی دارن، حذف کنیم و خب با این کار دیگه آرایه شما لازم نیست که 5 میلیارد عضو داشته باشه :)
    سلام
    به همه ی شیعیان این عید بزرگ رو تبریک میگم
    موفق باشید
    سلام

    عید بر مهدی(عج) مبارک
    عید بر همه شیعیان راستین آن حضرت مبارک
  • مسابقه دهنده!
  • به علیرضا:

    مسابقه دهنده های خارجی هم از این کامپیوترا که شما گفتید ندارن.
    اصلا کدهای اونا هم روی کامپیوتر خودشون اجرا نمیشد و روی یه سرور اجرا میشد که از انواع لحاظ ها مثل زمان محدودیت داشت. کد اونها برای هر ووردی باید توی 6 ثانیه جواب میداد.
    مسئله ی سؤال 6، این نبود که به سخت افزار زیادی نیاز داشته باشی. مسئله اینجاست که این سؤال ها با سخت افزارهای عادی و تو زمان معقول حل بشه.
    یعنی اینی که شما گفتی داره راه حلو بهینه میکنه ولی نه به اندازه ی کافی و فکر میکنم هم غلطه. چون ممکنه یکی از افراد وسط باشه که کاملا not اون یکی باشه و در نتیجه عددی که به دست میاد خیلی هم بزرگ تر باشه.

    لطفا مسئولین بیان راه حل های درست رو قرار بدن تا بدونیم چی به چیه!
    آغا نتیجه مسابقات حذفی چی شد کی ارائه میدین
    نفرات برتر استان و غیره
    سلام
    عید غدیر خم بر همه شیعیان مبارک باد.
    خسته نباشید.

    به نظرم جناب علیرضا درست می‌گن.
    این همه برنامه نویس قوی رو جواب ۶ کار کردن اما نشد.
    طبق حل جناب علیرضا جواب بنده اینه: که راه حل بهتر این حل اینه که ابتدا لیست دوستان رو از کوچیک به بزرگ sort کنیم(با روش دلخواه) بعد تو دو حلقه for به ترتیب از اول لیست شروع کنیم به عکس گرفتن (کاری که جناب علیرضا گفتن) بعد به محض اینکه تعداد عکسای گرفته شده با تعداد عکسای خواسته شده یکی شد از تو دوتا حلقه بیاد بیرون.
    توجیه این که جواب درسته هم می تونید با بررسی Xor  برای اعداد ۱و۲و۳ ببینید. همیشه اعداد کوچکتر نتیجه بزرگتری دارن. (به همین دلیله که لیست رو از کوچیک به بزرگ sort می کنم.)

    البته با وجود تمام این بهینگی‌ها، فقط برای تست آخر رو سیستم من حدود نیم ساعت (یا بیشتر، چون تست نکردم) وقت می‌بره.
    جواب نه تنها بهینه نیست بلکه باگ داره.شما اصلاً نمی تونید بگید یه عدد کوچکتر (یا بزرگتر) با یه عدد خاص  xor اش بهتر یا بدتر می شه.باید تو مبنای دو بررسی کنید.اگر هم خیلی علاقه مندید جواب رو ببینید برید کدفرس چند نفر بهش جواب دادن.کد نفر اول سخت ترین تستشو تو کمتر از 2 ثانیه جواب داده.
    @ سیمرغ و علیرضا
    ربطی به سخت افزار نداره عزیزه من
    سوالش سخت بود من هم هیچ ایده ای ندارم، مرتبه‌ی زمانیش یا n یا n log n.
    فکر می کنم باید سوالات سخت حل کنید، تا با این قبیل سوالات آشنا بشید.
    من در مسابقه شرکت نکردم. ولی چرا الان نمیتونم سوال ها را ببینم یا حداقل به صورت pdf دانلود کنم؟؟
    جواب به « به سیمرغ »
    متشکرم از پاسخ شما.
    بله مطلب شما درست است.
    اما هرچه اعداد فاصله‌ی اعداد بیشتر و یکی از اعداد زوج و دیگری فرد باشد جواب Xor آن بیشتر خواهد بود.
    و به این صورت مطلب بنده نیز مشکل خواهد داشت.
    اما بالاخره کسی در (بیان) موفق به حل این مسئله نشده است!!!
    بنده نیز واقف به این نکته هستم که این سوالات نباید بیش از ۱۰ ثانیه وقت نیاز داشته باشند، اما خب هنوز به جواب نرسیده‌ایم. چه کنیم؟
    آقا زوج و فرد فقط نیستش.کلاً هر بیت تو مبنای دو هست.که زوج و فرد صرفاً بیت اول میشه.
    این کد نفر اول کد فرس صاحب پنج شش تا مدال طلای المپیاد هستش.خودم هنوز نخوندمش:
    جواب به « به سیمرغ »
    خب دیگه بریم سر کار و زندگیمون. این سوال تو کلاس کاری ما نیست!!!
    عجب بیکاری بوده یارو ها! ۳ تا تابع نوشته.
    مرتبه زمانیش هم فکر کنم (O(n^2 باشه.
    خب اینو وللش
    جواب بقیه سوالات چیه؟
    مثلاً ۵
    البته بنده گفتم که «هر چه اعداد فاصله‌ی اعداد بیشتر و یکی از اعداد زوج و دیگری فرد باشد جواب Xor آن بیشتر است» اگر هر دو زوج باشن ولی فاصله‌شون زیاد باشه نیز جواب بزرگی داره اما کمتر از حالت مذکور قبل.
    برای بار چندم می‌گم:می‌تونین امتحان کنین
    امتحان کردم:
    292 و 33 می شه 261
    292 و 15 می شه 299
    292 و 27 می شه 319
    الان شما چه رابطه ای می تونید بگید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    یکی بگه rankمون باید چه حدودیا باشه تا بریم نهایی

    قبول...
    حالا شد.
    اینم صورت سوالات برای اون دوستی که خواسته بودن:
    http://www.php-jquery.ir/file/bayan-contest-1391-hazfi.pdf
    http://www.php-jquery.ir/file/bayan-contest-1391-moqadamati.pdf
    فک میکنم اگر بیان تعداد مسابقات رسمی اش را از سالی یکبار به ماهی یکبار افزایش دهد(حالا نه الزاما با این جوایز نسبتا سنگین) هم سوتیهای کار کمتر می شود هم در توسعه برنامه نویسی ایرانی می تواند موثر باشد
    سپاس
    درود به همه ی دوستان برنامه نویس!
    من هم با نظر آقا مصطفی کاملا موافقم.اگر تعداد مسابقه ها از سالی یه بار بیشتر شه واقعا عالی میشه، نیازی هم نیست که جایزه ی بزرگی در کار باشه.مٍثلا اگر در سال یه مسابقه ی اصلی با جایزه بزرگ برگزار کنید و 5 تا مسابقه ی با جایزه های کوچک مثل تی شرت برگزار کنید کمک بزرگی به توسعه ی برنامه نویسی در ایران میکنید!
    سپاسگزارم
  • مهدی غیاثی
  • اگر ممکنه در مورد پرسش سوم مرحله‌ی دوم، بگید که معیار انتخاب مسیر از a تا b چه بود؟
  • محمد جواد ثقفی
  • منم با نظر 3 تا قبلیم موافقم.به جای سالی 1 بار،ماهی 1 بار مسابقه بگذارید.ولی یک مسابقه ی اصلی هم بگذارید.
    کم خرج ولی باعث پیشرفت ما و بیان.
    سلام

    اگر ماهی یکبار مسابقه برگزار بشه خیلی عالیه
    ضمنا جواب سؤالات رو کی میزارین ؟
    حالا ماهی ۱ بار نه ، ولی ۲-۳ ماه یه بار که میشه .
    کلا ۱ سال یه بار کمه 
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.