مسابقات برنامه نویسی بیان

مسابقات برنامه نویسی بیان

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۶ - spider robot
    توی#

انتشار کدهای ارسالی شرکت کنندگان

چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۰، ۰۲:۱۹ ب.ظ

همانطور که وعده داده بودیم، متن برنامه های ارسالی شرکت کنندگان مرحله دوم مسابقه آزاد منتشر گردید.
شما می توانید برای مشاهده کد هر شرکت کننده، به جدول  رده بندی نهایی  مراجعه کرده و بر روی امتیاز هر سوال وی کلیک کنید.

لازم به ذکر است که هر مسابقه در طول زمان در یکی از وضعیت های زیر خواهد بود:
 

  • شروع نشده : مسابقه ای که هنوز آغاز نشده است.
  • در حال برگزاری: مسابقه ایست که در آن، شرکت کنندگان در زمان محدود از قبل تعیین شده در حال رقابت هستند.
  • بسته شده: مسابقه ای است که زمان آن پایان یافته است و امکان شرکت در آن وجود ندارد.
  • غیر رقابتی: چند روز پس از پایان هر مسابقه و اعلام نتایج قطعی، مسابقه به شکل غیر رقابتی بازگشایی خواهد شد. در این حالت وقت آزمون نامحدود خواهد بود و علاقمندان می توانند با هدف تمرین در آن شرکت کنند.

در هر دو رده مسابقات آزاد و دانش آموزی بیان، کدهای ارسالی شرکت کنندگان در مراحل دوم و سوم،  از زمانی که مسابقه به شکل غیر رقابتی درمی آید منتشر خواهند شد.
امیدواریم اضافه شدن وضعیت غیر رقابتی و نیز انتشار کدهای ارسالی، باعث تحقق هرچه بیشتر اهداف علمی، ترویجی و آموزشی مسابقات بیان شود.

  • برگزارکننده مسابقه

news

نظرات  (۲۹)

سلام
من مشکل خاصی دارم که نمیتونم ببینم این قضیه رو؟
چون برای من هنوز میزنه مسابقه تموم شده یعنی درحالت بسته شده است ولی کدها منتشر شده...

بعد اینکه دانش آموزی مرحله 1 رو باز نمیکنید؟
پاسخ:
همه مسابقات غیر رقابتی شدند.
امکانش نیست مسابقه های آزاد و دانش آموزی رو که برگزار کردید به صورت غیر رقابتی بگذارید تا بتونم آماده تر بشیم  ؟؟؟!؟!؟!؟!
پاسخ:
مسابقات به صورت غیر رقابتی درآمدند.
 Ina oon codaiee hastan ke submit shodan? bazi code ha asan chizi chap nemikonan :D
پاسخ:
ممنون بابت اطلاع رسانی. کد ارسال شده مد نظر شما، توسط کمیته داوران رد و امتیاز آن حذف شده است.
البته این شرکت کننده، هم توضیحات لازم رو دادند و هم بلافاصله بعد از مسابقه اطلاع رسانی لازم رو انجام دادند.
 سلام
ممنون بابت غیررقابتی کردن هردو مسابقه...

پاسخ:
اختیار دارید. امیدواریم مفید واقع شود.
 سلام

مفید واقع شد در حقیقت...

فقط یه درخواست که شاید سخت باشه ولی من یه سری از این کدها رو خوندم اما تقریبا اکثرشون از یه راه رفته بودن اما استدلالشون برای من نامعلوم موند.

کاش اسم یه الگوریتم که جواب سؤال رو میداد یا یه توضیحی رو کد نفر اول یا یه کدی که خودتون نوشته بودید میدادید تا علاوه بر خوندن کد بتونیم الگوریتم های جدیدم یاد بگیریم. البته خب کار زمان گیریه به نسبت اما اگه انجام بشه واقعا خیلی خوب میشه بنظرم
پاسخ:
در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شده است که به زودی درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
 سلام.
در مورد این ارسال من توضیحی بدم که در اواخر مسابقه همون طور که تو پستی که قبلا هم گذاشتم گفتم من این سوال را سه بار کد کردم و چند بار هم عوض شد. اما زمان آپلود کد اسم فایل اشتباه وارد شد و این اتفاق متاسفانه برگشت ناپذیر بود. چون بعد از پذیرفته شدن دیگر امکان ارسال وجود ندارد.
اما بعد از مسابقه بلافاصله این مساله با تیم طراحی سوال در میان گذاشته شد و اعلام شد که احتمالا این ارسال من پذیرفته نمیشود.
البته خوشبختانه اولین نفری که به مرحله پایانی راه پیدا نکرد دانش آموز است و من خیلی ترجیح میدم بجای من در مسابقه نهایی حاضر شود.
پاسخ:
ممنون از توضیح شما که باعث رفع سوء تفاهم شد.
همانگونه که پس از پایان مسابقه نیز توسط کمیته داوران اعلام شده بود، این سوال پذیرفته نخواهد شد.
 سلام
ممنون بابت این عملتون
به نوبه خودش جالب بود
ولی اگر میشه جواب تمام سوالات رو در قسمت نمونه سوالات با تمام زبان هایی که بچه ها باهاش شرکت کردن بزارید که همه بتونند استفاده کنند
مثلا اینا 95 درصدشون با سی کار کردن
من همرو نگاه کردم و حتی یکی از کداش هم به دردم نخورد
ممنون از زجمات
موفق باشید
پاسخ:
در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شده است که به زودی درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
سلام کارتون واقعا عالی بود ، این باعث پیشرفت بسیار بیشتری میشه ، البته کارها و طرحهای بسیاری رو میشه اجرا کرد مثلا خود صاحبان کد اگر خواستن می تونن به قسمت کد خودشون یه توضیحات اضافه کنن که چرا از این روش رفتن و چگونه این کار را انجام دادن، 
مسئله بعدی در مورد خود این سایته : فکر می کنم قسمت لایک پست مشکل داره من با اینکه لاگین شدم اما بازم نمیتونم لایک کنم 
با تشکر
پاسخ:
در مورد رای به هر مطلب، این امکان تنها برای کسانی که دعوتنامه بلاگ دارند امکان پذیر است.
 سلام
خیلی به من ربطی نداره ولی برام سؤال پیش اومده :
در حال حاضر خب شما از هر زبانی پشتیبانی میکنید ورودی میدید خروجی میگیرید و همچنین کد شخص رو
اما الان هرکس با هرچی بخواد مینویسه و همونطور که به من گفتید توی یکی از clar ها استفاده از همه تکنولوژی های برنامه نویسی هم آزاده. اما تو مسابقه ی حضوری چیکار میکنید؟

آیا شخص باید خودش کامپایلر و دیگر نیازمندی هاش رو بیاره یا اونجا نصب میکنید یا ...؟
پاسخ:
وقتی به مرحله‌ی نهایی راه پیدا کردید متوجه خواهید شد!
 سلام دوباره و ببخشید که بازم پیغام میدم و با اینکه باز هم خیلی به من مربوط نمیشه :

داشتم کد سؤال چهار مرحله دوم آزاد یکی از اونایی که اکسپت میگرفتن رو میخوندم...
توی صورت سؤال اومده اول از همه C و بعد از اون R میاد که C تعداد ستون ها و R تعداد سطر هاست.
(نقطه ضعف 1 (از نظر من) : مثال کاملا نا واضح بود چرا که معمولا در اینجور موارد (تا جایی که میدونم) اعداد R و C رو توی ورودی متفاوت میدن تا ابهامات ناشی از چپ به راست و ... برطرف بشه)
اما توی کد ایشون اول r خونده شده و بعد c اما طبق ادامه ی کد، c رو همان تعداد ستون و r رو هم همون تعداد سطر در نظر گرفتن...

حالا دو حالت داره :
1 - سؤال اشتباه بوده
2- مثال ها انقدر ضعیف بودن که همچین چیزی تست نشده

اما در هر یک از این حالت ها اون ضعف مثال پا برجا میمونه و صرفا پیشنهاد میکنم که این مورد در مسابقات بعدی نباشه.

و اما در نهایت یه سؤال دیگه : با اینکه این مسابقات هنوز ادامه داره خواستم بپرسم دوره ی بعدی احتمالا بعد چه مدتی شروع میشه؟
پاسخ:
واضح است که موردی که شما اشاره می کنید جزو اهداف سوال نبوده است.
در مورد سوال آخر شما، هنوز زمان دقیق دوره های بعدی مشخص نیست. اما امیدواریم به زودی بتوانیم خبرهای خوبی را که فعلا اجازه‌ی انتشار آنها را نداریم به اطلاع علاقمندان برسانیم!
@Hima:
shoma chera bad az ersal code,vaghti ke fahmidin file ro eshtebah ferestadin,code asli ro mail nakardin.
.Fekr nemikonam davara dar in mored kheyli sakhtgir bashan.
Baray inke hamchin moshkelati pish nayad pishnahad mikonam in vejegi ke betunim code ersal va outputaye  khodemun  ro  download konim ezafe she,mese Google Code jam
پاسخ:
پیشنهاد خوبی است. امکان مشاهده کدهای ارسالی هر کاربر در حین مسابقه برای خود وی در دوره های بعد اضافه خواهد شد.
 سلام

درباره ی این قضیه کدها منم یه مشکلی داشتم و کد یه سؤال رو اشتباه فرستادم که داورا گفتن اگه فقط همین مشکل باشه، مشکلی نیست(البته تو دانش آموزی)

اما یکی از چیزهایی که باعث این قضیه میشه اینه که تا ارسالو بزنی جواب رفته... معمولا هم آدرس فایل ها طولانیه شخص اسم کامل فایلو نمیبینه و فکر میکنه درست فرستاده اما بعد میبینه اهه اشتباه فرستاده
برای جلوگیری از این اتفاق بهتره اون تأییدیه به این بخش اضافه بشه برای همه ی مسابقات بعدی که بعد از زدن ارسال یه پرامپت هم بیاد و البته وقتی پرامپت میاد زمان هم ثابت بمونه برای اون شخص که اگه کسی تو ثانیه آخر ارسالو زد یهو ثانیه اش 0 نشه.
پاسخ:
سلام،
در مورد پیغام تایید، پیشنهاد شما بررسی خواهد شد.
 سلام
متوجه منظورتون از اینکه جزء اهداف سؤال نبوده رو نمیشم اصلا!
خب اینم بخشی از سؤال و بخشی از ورودی سؤاله. یعنی همیشه N * N بوده؟ اگه آره پس چرا جداش کردید؟ اگه نه پس چرا تست نکردید کاربر درست بگیره؟
اگه تست کردید پس چرا ایشون اکسپت گرفتن؟
هدف سؤال احتمالا تست یه سری چیزهای دیگه بوده درست اما بلاخره چیزهای دیگه هم باید چک بشن دیگه. البته من نه سر پیازم نه ته پیاز هیچکاره ام کلا. فقط واسه رفع ابهام خودم میپرسم.

درباره ی خبرهای خوب هم منتظریم وامیدواریم زودتر برسه چون منبع مناسبی میشه برای یافتن الگوریتم ها برای انواع سؤال ها

و اما درباره ی سؤالم درباره ی مرحله نهایی : :-w
11113 @:
dar morede un soal: faghat ye dune testcase dasht.
 benabar in soal faghat ye bar test mishod. ke un yeki ham labod R o C mosavi budan.
man dar halate kolli ba shoma movafegham,amma dar morede in soale khas be nazaram ziyad mohem nist.
@Hadi Asiaie
سلام.
این تصمیم که ارسال محسوب نشه میتونه تصمیم منطقی ای باشه و خوب سخت گیری کردن در موردش هم میتونه منطقی باشه اما با توجه به اینکه این اشتباه بازگشت ناپذیر بود و به راحتی یک نفر ممکنه این اشتباه را انجام بده حتما امکان ارسال مجدد لازمه و خوب این میتونه با فقط اضافه کردن همین امکان ارسال مجدد بعد از گرفتن جواب درست حل بشه و با امکان دیدن کد بعد از ارسال بهتر هم بشه. اما در این مسابقه این امکان وجود نداشت.
در مورد کد خب من همین کار که شما پیشنهاد دادید را انجام دادم و سریع کد را ارسال کردم. اما خب گفتند احتمالا ارسال محسوب نمیشه و من هم بعد از اینکه دیدم یکی دانش دانش آموزان خوب اولین نفری هست که به مرحله نهایی نرسیده دیدم چه بهتر به فینال برسه.

 سلام

بعضی از کدا باز نمیشن

مثلاً مال من (25) به جز اولی که txt فرستادم بقیه باز نمیشن (cpp بودن)

پاسخ:
گویا کدهای ارسالی شما مشکل encoding دارد. در چه محیطی کدهای خود را نوشته اید؟
راجع به چیزی که دوستمون برای سوال 4 مطرح کردن نکته ی جالبی وجود داره و اون اینه که از 6 نفر که سوال رو گرفتن 4 نفر اول r و سپس c رو خوندن (البته خودم هم جزو اون 4 نفر بودم :) )

فکر می کنم دلیل اصلی این اشتباه 2 تا نکته هستش یکی اینکه در تنها تست صورت سوال r و c با هم برابر هستن و این اشکال رفع نمیشه. نکته مهم تر اینه که معمولا در سوال هایی که ماتریس وجود داره اول تعداد سطر ها رو میدن و بعد تعداد ستون ها و خب این سوال یه جورایی هنجار شکنی کرده و کسایی که دقت نکردن این اشتباه رو داشتن. البته کلا مهم نیست ولی برای خودم جالب بود.
با visual studio 2008
 
-------------------------------------------------
«در چه محیطی کدهای خود را نوشته اید؟»
پاسخ:
به نظر می رسد که شما کدهای خود را از محیط ویژوال استودیو کپی کرده و در محیط دیگری با پسوند cpp ذخیره کرده اید.
 سلام
به poopi:

من فقط کد شما رو خوندم و این مشکلو متوجه شدم :D...


 سلام دوباره

اینو یادم رفته بود بپرسم : چرا مرحله اول ها رو منتشر نمیکنید؟

الان مرحله اول آزادو چراکدشو نمیذارید برای عموم؟
پاسخ:
بنا به دلایل مختلفی قصد نداریم این کار رو انجام بدیم!
 سلام
ممنون بابت پاسختون ولی اگه میشه حداقل یه کد جواب واسه سؤال ها منتشرکنید. خود من به شخصه دنبال یه الگوریتم مناسب برای سؤال پنجم بودم. اگرم باز هم به دلایلی قصد اینکارو ندارید اگه میشه شما یا یکی از کاربرا اسم الگوریتم خاصی رو که باهاش کار کردن بگن.

ممنون.


پاسخ:
یک نمونه حل برای همه سوالات حتما منتشر خواهد شد.
در مورد عدم انتشار کد های مرحله اول مهمترین دلیل ما این است که ما از قبل اعلام نکرده بودیم که کدهای این مرحله منتشر خواهند شد و شاید انتشار کدها صحیح و اخلاقی نباشد.
 سلام

ممنون. امیدوارم این نمونه زودتر برسه که الگوریتم های بیشتری رو یاد بگیریم.

باز هم ممنون و اینکه منتظرم...

فعلا...

  • عمو ارسلان
  • سلام، من 1 سوال داشتم، می خواستم ببینم امکانش هست که فینال مسابقه صبح برگزار شه، چون عصر روز عید معمولا آدم جایی دعوت میشه.
    پاسخ:
    شما از قبل برای عصر روز عید به مسابقه بیان دعوت شده اید.
  • عمو ارسلان
  • کلا به نظر من نمیاد که خیلی سخت باشه که مسابقه را صبح برگزار کنین
    من میتونم حداقل رو این حساب کنم که مسابقه 1 شروع میشه تا 4 که بعدش برم فرودگاه؟
    پاسخ:
    صبح روز عید مرحله نهایی مسابقات دانش آموزی برگزار خواهد شد.
    جوایز مسابقه در مراسمی که تا ساعت شش به طول خواهد انجامید اهدا خواهد شد. اگر فکر می کنید ممکن است جزو دریافت کنندگان جوایز باشید بهتر است برای بعد از ساعت 7 بلیط تهیه کنید!
    ان شا الله همه چیز سر وقت انجام می شود.

     سلام

    میخواستم شرکت کنم، مسابقه کی برگزار میشه؟

    پاسخ:
    این دوره از مسابقات برای کسانی که به مراحل بعدی راه پیدا کرده اند هنوز تمام نشده است و مرحله نهایی روز عید قربان برگزار می شود.
    اگر منظور شما دور بعدی است، هنوز زمان دقیق آن معلوم نیست. سعی می کنیم اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم.
    فعلا می توانید در مسابقات غیر رقابتی و تمرینی ما شرکت کنید.
    کد های ارسالی مسابقات دانش آموزی رو منتشر نمی کنید؟
    پاسخ:
    پاسخ این سوال چندین بار داده شده است. لطفا به سایر پاسخ ها مراجعه نمایید.
  • عرفان خانیکی
  • چند نفر واسه مسابقه دانش اموزی می گیرید 
    در ضمن نمی شه به جای عید قربان یه جمعه برگزار کنید؟؟
    با تشکر از زحمات شما 

    اگه میشه،جواب تمام سوالات این دوره از مسابقات رو روی سایت قرار بدین،تا همه استفاده کنن.

    İn mosabeghat ame collah bardari va code doozdiyo eedeh dozdiye. 
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.