مسابقات برنامه نویسی بیان

مسابقات برنامه نویسی بیان

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۴، ۱۹:۴۶ - spider robot
    توی#

نمونه سوالات مسابقه

دوشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۲۴ ب.ظ

سوالات مسابقه تمرینی

جمع دو عدد

برنامه ای بنویسید که ۲ عدد از ورودی گرفته و جمع آنها را چاپ کند.

ورودی مساله:

در خط اول فایل ورودی یک عدد قرار دارد( )که مشخص کننده ی تعداد جمع هایی است که باید انجام شود. در خط بعدی هر کدام دو عدد و وجود دارد که باید با یک دیگر جمع شوند.

خروجی مساله:

به ازای هر دو عدد و حاصل جمع و را در یک خط جداگانه چاپ نمایید.

ورودی و خروجی مثال:

مثال خروجی مثال ورودی
4
3
2
3 1
1 2

 

پاسخ:

پاسخ به زبانهان‌های سی‌پلاس‌پلاس، پاسکال، جاوا ، پایتون ، سی شارپ و ویژوال بیسیک 6

حرف نقره‌ای

حرف نقره‌ای در یک کلمه، حرفی است که فاصله آن از دو طرف رشته مساوی باشد. مثلا در کلمه ALI ‎، حرف ‎L‎ حرف نقره ای است، چون فاصله آن از دو طرف ‎ است. ولی کلمه ‎SARA ‎ حرف نقره ای ندارد، چون حرفی را نمی توان پیدا کرد که فاصله آن از دو طرف برابر باشد‎

به شما یک رشته داده شده ، شما باید ابتدا تعداد حرف های آن رشته را به دست بیاورید و چاپ کنید. در صورتی که این رشته دارای حرف نقره ای است باید آن را چاپ کنید و در غیر این صورت باید به ترتیب دو حرف کنار همی را چاپ کنید که اگر هر کدام از آن ها را از رشته حذف کنیم حرف دیگر حرف نقره ای شود.

ورودی مساله:

در خط اول فایل ورودی عدد تعداد تست های ورودی را نشان می‌دهد( ). در ‎ خط بعدی، در هر خط یک کلمه قرار گرفته است.

خروجی مساله:

به ازای هر تست، پاسخ سوال را در یک خط جداگانه چاپ کنید

ورودی و خروجی مثال:

مثال خروجی مثال ورودی
6 jl‎
‎5 v‎
2
‎‎ywjlbi‎‎
‎apvsk‎‎

 

پاسخ:

پاسخ به زبانهان‌های سی‌پلاس‌پلاس، پاسکال، جاوا، پایتون ، سی شارپ و ویژوال بیسیک 6

جمع زیردنباله

یک دنباله اعداد به شما داده می‌شود. فرض کنید به ازای هر زیر دنباله پیوسته از این دنباله ، مجموع اعداد زیر دنباله در یک لیست نگهداری شود. از شما خواسته شده است که تعداد اعداد متفاوت در این لیست را بدست آورید.

به عنوان مثال دنباله ‎ ‎  را در نظر بگیرید. این دنباله ‎ زیر دنباله متفاوت دارد: و و و و و که مجموع آنها به ترتیب ‎ و ‎و ‎و ‎و و ‎ می باشد. در نتیجه این لیست عنصر متفاوت دارد.

ورودی مساله:

در سطر اول فایل ورودی یک عدد ‎ ‎ قرار دارد که مشخص کننده ی تعداد تست ها می باشد. در هر کدام از ‎ ‎ تست بعدی یک دنباله شرح داده شده است، به این شکل که ابتدا در خط اول یک عدد ‎ ‎ مشخص کننده ی تعداد اعضای دنباله و در سطر بعدی   ‎ عدد اعضای دنباله آمده اند‎.

تمام اعداد ورودی بین ‎ ‎ و ‎ قرار دارند.

خروجی مساله:

به ازای هر تست، پاسخ سوال را در یک خط جداگانه چاپ کنید.

ورودی و خروجی مثال:

مثال خروجی مثال ورودی
5
3
2
3
1 2 3
3
1 1 1

پاسخ:

پاسخ به زبانهان‌های سی‌پلاس‌پلاس، پاسکال، جاوا، پایتون ، سی شارپ و ویژوال بیسیک 6

 

  • برگزارکننده مسابقه

نظرات  (۳۳)

 این ها نمونه سوالات دانش آموزی هستند یا آزاد؟ قصد دارید مسابقه رو در چه سطح علمی برگزار کنید؟ برنامه نویسی مقدماتی؟ پیشرفته؟ ساختمان؟ الگوریتم؟ هوش؟ ...
به هر صورت سطح سوالات با جوایز نقدی نسبتی ندارند.
پاسخ:
سوالات  مسابقه آزمایشی صرفا جهت آشنایی شما با سیستم مسابقه است. سطح سوالات دانش آموزی و آزاد قطعا متفاوت است. 
 چه سوالات آبکی ای
پاسخ:
نمونه سوالات، همان سوالات مسابقه آزمایشی است. برای اطلاعات بیشتر به قسمت سوالات متداول در انتهای "راهنمای مسابقه" مراجعه کنید.
  • رضا منصوری
  •  سلام

    سوالات آسون هستن اما طریقه ی استفاده از فایل ورودی رو بلد نیستم و نمیشه جواب نمونه سوالات رو دانلود کنم.

    اگه میشه راهنمایی کنید.

    با سی شارپ برنامه نویسی می کنم.

    پاسخ:

    در نمونه سوالات سی شارپ از فایل خوانده می شود و در فایل نوشته می شود. مشکل دانلود سوالات هم حل شد.
    موفق باشید
  • ناصر شهریاری
  • چرا جواب های سوالات باز نمی شود؟

     

    پاسخ:
    دوباره تلاش کنید !
     تلاش نا موفق یعنی چی
    من نمونه سوالات را با جواب خودتون حل می‌کنم وقتی جواب را آپلود می‌کنم میگه تلاش ناموفق!

  • داریوش حسنی
  • اگه یکی از خونه امتحان بده و یک مهندس کامپیوتر بهش کمک کنه ، اینطوری که ما نمیتونیم برنده بشیم(البته تقریبا هر کی بخواد مردونه مسابقه بده همین بلا سرش میاد) 
    پاسخ:
    نگران نباشید. در مرحله سوم مسابقات که به صورت حضوری برگزار میشود، افراد نمی توانند همراه یا تلفن همراه داشته باشند!
    در سوال دوم string.h را اینکلود نکرده اید. 
    پاسخ:
    ممنون از دقت شما.
    در کل هم توجه داشته باشید هر وقت عبارت using namespace std را می نویسید یعنی از کتابخانه استاندارد استفاده می کنید. در نتیجه فایلها را بدون پسوند h اینکلود می کنید.
    والله با توجه به نمونه سوالاتی که ما می بینیم این مسابقات در سطح پیش دبستانی هستند! درضمن using namespace std هیچ رطبی به پسوند فایل کتابخانه نداره! شما دارید در حقیقت از فانکشن هایی که در فایل std ذخیره شده اند استفاده می کنید مثلا std::cout یا std::cin شما باید به اون دوست عزیزی که اول ازتون سوال کرده بودند بجای یک پاسخ اشتباه جواب می دادید که دارید از کتابخانه ++C استفاده می کنید و کتابخانه ++C خودش کامل است و نیازی به استفاده از کتابخانه قدیمی C ندارد، کتابخانه های قدیمی که از C به ارث رسید اند معمولا داری یک اکستنشن h. هستند. 
    پاسخ:
     نمونه سوالات، همان سوالات مسابقه تمرینی-آزمایشی است.  همانطور که بارها گفته شده است، این سوالات صرفا برای آشنایی شما با محیط مسابقات است.
    ر. ک. سوالات متداول در انتهای راهنمای مسابقات.

    سوالات مسابقه اصلی نیز به صورت غیر رقابتی در سایت مسابقه قابل مشاهده است.
    در صورت مسائله ی سوم، (جمع زیر دنباله)  نوشته اید که محموعه ی {1,2,3} شش زیر مجموعه دارد.
    نخیر. هفت زیر مجموعه دارد.
    {1} و {2} و {3} و {1,2} و {1,3} و {2,3} و {1,2,3}
    شما که ادعای معلم بودن و برگزاری مسابقه دارید، باید خیـــــلی دقت کنید که ذهن خیلی منطقی یک برنامه نویس خوب، به کوچک ترین ابهام ها در صورت مسائله حساس است و توقع طرح سوال های 100% درست را از شما دارد.
    ابهام زدایی شرط پایه ایه یک سوال است. حال بی غلط بودن بماند.
    پاسخ:
    دوست خوب من!

    ای کاش قبل ازانتقاد حداقل صورت سوال را مطالعه می کردید!
    اولا دنباله با مجموعه فرق می کند (برای اطلاعات بیشتر به کتاب ها یا سایت های آموزشی مراجعه نمایید)
    ثانیا بد نیست بدانید یک مجموعه سه عضوی هشت زیر مجموعه متفاوت دارد.

    دقت و آگاهی شرط لازم برای طرح هر انتقاد است.
    من نمیدونم چرا هیچکس پاسخگو نیست

    برادر . من سوال عدد نقره ای رو حل کردم 3 بار هم ارسال کردم و با اینکه درست کار میکرد میگفت تلاش ناموقق! 
    هرکاری هم که لازم بود کردم 

    فایل ورودی رو گرفتم (problem2.in)
    با برنامم بازش کردم و خروجی رو بدست آورده و یکبار با همان نام و پسوند , یکبار با پسوند txt یکبار با نام دیگر ارسال کردم!
    کد برنامه هم اگه اشتباه نکنم منظور سورس بود دیگه؟ من چون با vs نوشتم پوشه برنامه رو زیپ کردمو اونم فرستادم

    یادمه گفته بودید در خروجی زیر هم چاپ کنیم و با n\ درسته؟ همینکارو هم کردم اما بازم ....

    جتی جوابو بصورت دستی هم تست کردم و مطمئنم درسته 

    جالا یا اشتباه از منه یا از شما 
  • شرکت کننده
  • ببخشید من با MATLAB کار می کنم.
    جواب رو چه طور باید بفرستم؟ با پسوند .mat ذخیره کنم و بفرستم یا توی یه فایل txt بفرستم؟ متن برنامه چطور؟ m-file رو ارسال کنم؟
    پاسخ:
    بله، کافیه خروجی تولید شده رو به شکل یک فایل متنی ارسال کنید، همینطور m file رو به عنوان کد برنامه.
  • شرکت کننده
  • به نظرم خیلیا تو فرستادن جواب ابهام دارن ای کاش یک بار کامل توی سایت با تمام جزئیات می‌نوشتید که جواب رو چطوری و با چه پسوندی و ... ارسال کرد. من چندین بار مطالب رو خوندم ولی هنوز تو شک و تردیدم.
    شناسوندن این دیتاهای متنی که هر سطرشم تعداد کلماتش فرق داره به برنامه کار حضرت فیله. نمیشد به جای 100 تا دیتای جداگونه یک دیتای بزرگ می‌ذاشتید؟!
    پاسخ:
    خواندن این داده های ورودی کار خیلی سختی نیست، بهتره به پاسخ نمونه سوالات مراجعه کنید، مثلا پاسخ سوال جمع زیر دنباله ها رو مطالعه کنید، میتونه راهنمایی خوبی باشه.
    من نمی تونم با فایل .in کار کنم (با cmd ) میشه فقط فایل .cpp رو فرستاد
    میشه لطفا یه راهنمایی در مورد کار کردن با فایل های ورودی در نرم افزار MATLAB بکنید.
  • پگاه کاکوند
  • من هر کاری کردم نتونستم فایل رو بفرستم واقعا نمیدونم چی کار کنم میشه دقیقا بگین باید چی کار کنم؟تو محیط turbo c++
    مینویسم borland

    الان که ایم متنو می نویسم چهار ساعت دیگه مسابقه شروع میشه! ولی متاسفانه کسی هنوز بمن و دیگر بچه ها که تو فرستادن فایل خروجی  برنامه های سی شارپ اشکال داریم راهنمایی نکرده
    واقعا ممنون
    برای همه آرزوی موفقیت دارم
    پاسخ:
    انشالله به زودی یک پست راهنمایی کار با فایل ها منتشر خواهد شد، نگران نباشید مسابقه‌ی انتخابی ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت.
    سلام
    ازتون خواهش می کنم برای درک بهتر سوالات برای هر سوال یک نمونه سوال حل شده (نمونه فایل سوال+نمونه فایل جواب) در بخش سوالات قرار بدین

    باتشکر
    تو رو خدا در مورد کار با فایل های ورودی با نرم افزار متلب یه راهنمایی کنید. من این سوالات رو میتونم حل کنم فقط با ورودی مشکل دارم.
  • یک شرکت کننده
  • در مورد سوال2 (عروسی) به نظر شما ورودی سوم مثالش اشتباه نیست؟
    ABCD
    BCA
    اگر گردنبند رو گرد فرض کنیم وقتی A از ABCD بچرخه می‌افته آخرش و درست در میاد دیگه(میشه BCDA). مثل ورودی دوم.
    salam bebakhshid soalaye marhale 2 parsale bayan ro az koja mitonam bebinam?????
    پاسخ:
    ورود به سایت مسابقه : دکمه شرکت در مسابقه : نمایش مسابقه های پیشین
  • ماه نورد
  • با سلام

    سوالات رشته ای هم بپرسید...

    من عاشق بازی با رشته ها هستم...

    یادمه یکبار بین من و یک نفر دیگه یک مسابقه زمانی گذاشتند و گفتند یک تابع بنویسید که کار تابع رشته ای replace رو در VB6 انجام بده...

    به سرعت نوشتم و خیلی لذت بردم...

    @ ماه نورد
    http://acm.timus.ru/problemset.aspx?space=1&tag=string
  • محمد مهدی خلیلی
  • سلام به دوستان.

    من خیلی از سوالات رو چندین بار امتحان کردم و کاملا به جواب سوال خودم اطمینان دارم و حتی خروجی رو به صورت دستی تست کردم و کدها هم مشکلی ندارن ولی بازم پیغام تلاش نا موفق نمایش میده.میشه کمی راهنمایی کنید؟؟؟
    MMD
  • امیرحسین طاووسی
  • اقا پس php نداره ؟
  • محمد حسینی راد
  • سلام ، بیان از php پشتیبانی نمیکنه ؟
    php که ضروریه 
    برنامه نویسی در سی شارپ باید در کنسول نوشته بشن یا میشه در ویندوز فرم یا وب فرم نوشته بشن؟(در مسابقات )
  • حامد آقابالازاده
  • سلام
    ببخشید میشه به جای VB6 از VB.Net استفاده کنم؟
  • شادمهر ودودی
  • در دنباله [1,2,3] یک زیر دنباله جا افتاده است : [1,3]
  • مسعود صادقی
  • سلام

    ببخشید جواب سوال جمع(ساده تربن سوال ارائه شده :دی) به زبان جاوا درسته؟!!!
    چون مسئله گفته تعداد جمع ها و اعداد رو از فایل ورودی بگیره...در حالیکه کد نوشته شده ورودی رو از کاربر میگیره نه فایل.
  • منا مهدیزاده
  • @مسعود صادقی
    وقتی قراره از فایل ورودی بگیره لزومی نداره که حتمن خود برنامه ای که می نویسی هم از فایل بخونه که ... چون قراره فقط جواب آخر رو بفرستی کافیه توی ترمینال موقع ران کردنش مثلن بگی
    java Add < a.txt
    بعد خودش ورودی رو از a.txt می خونه. یا a.in مثلن.
  • amir hosein dehghan nayeri
  • یک سوال چرا در حالت پایتون سوال یک برنامه ایراد زیر را میدهد:

    NameError: name 'raw_input' is not defined
    سلام
    دوره ی بعدی مسابقه کی شروع میشه؟
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.